Ralph Lauren i Gucci wspierają walkę z koronawirusem
Katarzyna Pietrewicz
27.03.2020
Branża mody, podobnie jak inne sektory gospodarki, odczuwa negatywne skutki pandemii, która od kilku tygodni paraliżuje nasze codzienne życie. W obliczu kryzysu marki, projektanci i firmy łączą siły.
W ostatnim czasie nasze życie zmieniło się nie do poznania. Pracujemy z domu, z bliskimi spotykamy się na ekranie komputera, a na zewnątrz wychodzimy tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. Pandemia koronawirusa doprowadziła do zwolnień, zamknięcia sklepów, a także ograniczenia produkcji w wielu firmach i fabrykach. Te drastyczne zmiany nie ominęły branży mody. Na szczęście w tych trudnych chwilach potrafimy wyciągnąć rękę do tych, którzy tego potrzebują najbardziej. Oprócz wielkich koncernów takich jak LVMH czy Kering, do walki z pandemią włączają się również projektanci.
26 marca amerykański projektant Ralph Lauren ogłosił, że Ralph Lauren Corporate Foundation przekaże 10 milionów dolarów na pomoc w walce z kryzysem. Środki zostaną przekazane do różnych organizacji charytatywnych, takich jak COVID-19 Solidarity Response Fund utworzonego przez Światową Organizację Zdrowia, a także fundacji Pink Pony, która wspiera instytucje opiekujące się chorymi na raka, którzy w tym momencie są w grupie osób wysokiego ryzyka. Część kwoty zasili również inicjatywę funduszu kryzysowego „A Common Thread” utworzonego przez „Vogue” i Council of Fashion Designers of America. Trafi też do pracowników zatrudnionych przez dom mody Ralph Lauren, którzy ze względów medycznych, opiekuńczych, czy wieku znaleźli się w trudnej sytuacji.
W pomoc zaangażował się także włoski dom mody Gucci, który przekazał milion euro Dipartimento della Protezione Civile we Włoszech. Kolejny milion trafi do Solidarity Response Fund w ramach WHO. Co więcej, dom mody w swoich kanałach w mediach społecznościowych będzie publikować ważne ogłoszenia Światowej Organizacji Zdrowia.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.