Zestawienie najpopularniejszych marek modowych tworzone na podstawie wskaźników popularności w postaci wzmianek w mediach społecznościowych, zaangażowania gwiazd, liczby wyświetleń i dokonanych zakupów produktów właśnie ujrzało światło dzienne. W drugim kwartale 2023 roku miano najgorętszej marki na świecie zyskał hiszpański dom mody Loewe, zaś drastyczny spadek popularności odnotowała Balenciaga.
Statystyki wyszukiwań: Loewe na prowadzeniu
Według prestiżowego rankingu The Lyst Index Q2 2023, Loewe było najgorętszą marką w drugim kwartale na świecie. W tym okresie liczba wyszukiwań marki wzrosła o imponujące 19 proc. Najbardziej pożądanym produktem okazał się być tank top Anagram, który został dostrzeżony przez Kylie Jenner. Torebka kosz od Loewe zdobyły miano kultowego dodatku, a modele z nowej kolekcji Paula’s Ibiza napędziły globalny popyt. Ponadto, marka może poszczycić się olśniewającymi kreacjami, które stworzyła dla Beyoncé na jej światową trasę koncertową Renaissance.
Marki modowe drugiego kwartału: Louis Vuitton z 11. pozycją w rankingu
Tymczasem francuski dom mody Louis Vuitton awansował o dwa miejsca w górę, zajmując 11. pozycję w rankingu. Niewątpliwie wpływ na to miał długo wyczekiwany debiutancki pokaz mody męskiej Pharrella Williamsa w Paryżu, który zgromadził wiele gwiazd ze świata mody, kina, muzyki i sportu. Do wzrostu popularności marki przyczyniła się także kampania, której twarzą została Rihanna, a także wybór Zednayi jako ambasadorki marki.
Wyniki Lyst Index 2023: Ogromny spadek Balenciagi
Z kolei Balenciaga, która jeszcze niedawno należała do czołówki najbardziej pożądanych marek na świecie, od trzeciego kwartału 2022 roku doświadcza gigantycznego spadku popularności. Mimo że marka wydała nową kolekcję Resort 2024, a gwiazdy, takie jak Michelle Yeoh, Isabelle Huppert czy Alton Mason nosiły ubrania marki podczas Festiwalu Filmowego w Cannes, Balenciaga w dalszym ciągu ma problem z odzyskaniem dobrego wizerunku. Z pewnością wpłynęła na to kontrowersyjna kampania z udziałem dzieci i motywem BDSM, współpraca z Ye Westem, który kilka miesięcy temu wzburzył opinię publiczną antysemickimi wypowiedziami, a także osobliwe produkty, takie jak znoszone trampki, które Balenciaga wystawiła za zawrotną cenę.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.