Z nostalgią spoglądamy na lata 70., nie tylko dzięki modzie, lecz także serialom. Ekscytujemy się kreatywnymi współpracami i odkrywamy współczesną amerykańską poezję. Zobaczcie, co zachwyciło nas w ostatnich dniach.
Serial „Wąż”
O brytyjskim serialu mówiło się sporo, zanim prawa do jego emisji wykupił Netflix (oryginalnie jest produkcją BBC One), nie tylko ze względu na dostarczającą dreszczyku emocji fabułę, lecz także klimat lat 70. widoczny w strojach i fryzurach głównych bohaterów. „Wąż”, jakby na potwierdzenie słów, że kryminalne i oparte na faktach historie to najprostszy przepis na sukces, od momentu premiery nie wypada z pierwszej dziesiątki najchętniej oglądanych programów. Opowiada historię seryjnego zabójcy Charlesa Sobhraja (w tej roli odmieniony Tahar Rahim) i jego dziewczyny, Marie-Andrée Leclec granej przez znaną z „Victorii” Jennę Coleman. Twórcy „Węża” zabierają widzów w krwawą podróż po Tajlandii i próbują odtworzyć próby postawienia Sobhraja przed sądem. Jeśli nie możecie odżałować „Dextera”, to serial dla was.
Sneakersy z kolekcji Kima Jonesa dla Converse
Virgil Abloh już niedługo zaprezentuje kolejne siedem modeli butów stworzonych dla Nike, założyciel Aimé Leon Dore Teddy Santis objął kreatywne dowództwo w New Balance, a dyrektor kreatywny Dior Homme i Fendi Kim Jones projektuje dla Converse. Jones dla amerykańskiej marki stworzył limitowaną kolekcję butów (tu bawi się klasycznym modelem Chuck 70, któremu daje wyższą i bardziej masywną podeszwę) oraz ubrań: uszytych z miękkiej tkaniny frotté bluz, oversize’owych parek i spodni z lampasami.
Tomik poezji „Crush” Richarda Sikena
Czasami warto zrobić sobie przerwę od prozy, chociażby po to, by odkryć perełki współczesnej poezji. Choć bywa onieśmielająca, potrafi chwytać za serce, dawać do myślenia i inspirować. Jednym z moich ostatnich znalezisk jest tomik „Crush” Richarda Sikena, za który autor zdobył w 2004 r. nagrodę Yale Younger Poets. „Crush” to opowieść o wzlotach, upadkach i wyzwaniach jednopłciowej miłości, o intymności, która raz jest gwałtowna, a kiedy indziej subtelna, o tęsknocie, cierpieniu i potrzebie bycia kochanym.
Kurtka Naoko
„Życie jest za krótkie, by nosić nudne ubrania”, brzmi hasło przewodnie polskiej marki Naoko. Zamiast monochromatycznych propozycji, jej projektantki stawiają na energetyczne kolory, abstrakcyjne wzory i motywy inspirowane podróżami. Kurtka koszulowa Pink Champagne sprawdzi się jako wiosenne okrycie wierzchnie, ale ja oczami widzę ją narzuconą na kostium kąpielowy i połączoną z okularami w stylu lat 70.
Akcesoria Doodle Pals
Właściciele czworonogów oszaleją na widok kolorowych (i wyprodukowanych z poszanowaniem dla środowiska naturalnego), a ci, którzy jeszcze nie mają futrzastego przyjaciela, szybko zapragną go mieć. Portfolio tej młodej polskiej marki (nazwa jest nieprzypadkowa - założycielka jest także właścicielką znanej hodowli piesków mini goldendoodle i cavapoo) to głównie psie zabawki, gadżety i przydatne akcesoria: smycze, legowiska, maty węchowe i kocyki. Jest też jednak coś dla właścicieli, którzy mogą wybierać spośród wielu modeli bluz, koszulek, toreb i kubków.
Woda perfumowana Babylon od Penhaligon’s
Za zapachami brytyjskiej marki stoją pasjonujące historie. Babylon cofa nas do XIX w., gdy morskimi szlakami trafiały do Londynu ze Wschodu aromatyczne przyprawy, esencje i drewno. W tej słodko-drzewnej mieszance główną rolę odgrywają wanilia, szafran i cedr. Nie sposób przejść obok niej obojętnie.
Zapach dostępny w perfumeriach GaliLu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.