Premiera butów adidas zaprojektowanych przez Matę
Na warszawskiej Pradze, w otoczeniu Bazaru Różyckiego, odbyła się premiera limitowanej edycji butów adidas Campus zaprojektowanych przez jednego z najbardziej rozpoznawalnych raperów młodego pokolenia, Matę. Miejsce to, znane ze swojego autentycznego charakteru, idealnie wpisało się w koncept wydarzenia, które łączyło w sobie elementy kultury miejskiej, polskiej tradycji i nowoczesnego designu. Mata jako pierwszy Polak stworzył buty we współpracy z marką adidas.
Od samego początku premierze najnowszego modelu adidas Campus 00S towarzyszyła aura tajemniczości. Enigmatyczne zaproszenia z koronkowym akcentem wydawały się dosyć nietypowe w kontakcie marki streetwearowej, a okrojone informacje na temat wydarzenia budziły ciekawość i domysły. Dla tych, którzy bacznie obserwują konto artysty na Instagramie, wiele mówiące mogło być wideo opublikowane kilka dni przed premierą. Materiał przedstawiał osobę ręcznie tworzącą koronki w trakcie procesu twórczego. Jak się później okazało, ten motyw stał się kluczowym elementem narracji stworzonej w ramach kolaboracji Maty z marką adidas.
Bazar Różyckiego: gdzie lokalna tradycja spotyka street style
Sam wybór miejsca – historycznego Bazaru Różyckiego – również nie był przypadkowy. Ta przestrzeń, znana ze swojego surowego, autentycznego klimatu, idealnie wpisała się w koncepcję wydarzenia, które łączyło w sobie sprzeczności: nowoczesną kulturę miejską i polską tradycję. Na miejsce gości wydarzenia prowadził czerwony dywan otoczony straganami, przy których można było spotkać właścicieli. Ceglane ściany bazaru, podświetlone czerwonym światłem reflektorów z wyraźnym logo adidas Originals, stworzyły unikalny klimat, w którym folklor spotkał się z uliczną estetyką.
Słynące z precyzji wykonania koronki można było dostrzec na pięknie zaaranżowanym suficie, stolikach oraz na ikonicznym liściu adidas zdobiącym czerwone ścianki. Nie zabrakło również polskich akcentów w kulinarnej części premiery. Menu – składające się z tradycyjnych dań w stylu pajdy ze smalcem, pierogów, blinów z kawiorem czy pyz z mięsem – nawiązywało do polskiej kuchni i biesiadnych tradycji. Na deser goście mogli skosztować wuzetki – królowej polskich deserów, a dla spragnionych przygotowano tradycyjny kompot i herbatę.
Koronkowa robota Maty i marki adidas
Napięcie wieczoru budowała atmosfera pełna niedopowiedzeń. Tajemnicę rozwiał Mata, pojawiając się wśród gości i grając swój nowy polsko-angielski utwór, który wprowadził publiczność w świat wyjątkowego modelu adidas Campus.
Projekt buta, pełen symboliki i nawiązań do twórczości artysty, został wyeksponowany na tle ręcznie wykonanej, dwuipółmetrowej koronki. – Dziękuję bardzo, że tu jesteście. Pięknie wyglądacie. Co więcej mogę powiedzieć? Mam buta. To jest dopiero początek – wykrzyczał Mata, odsłaniając swój model. Przyglądając się designowi, zauważamy zdobienia z koronki, uśmiechnięte buźki na zapiętku czy brelok z symbolem „<33” oraz trzema podkreśleniami. A wkładki z sygnaturą „Mata” to przysłowiowa wisienka na wuzetce.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.