Znaleziono 0 artykułów
28.11.2024
Artykuł partnerski

Otoczeni sztuką

28.11.2024
(Fot. materiały prasowe)

Pod koniec października w wiedeńskim Hofburgu odbyło się wyjątkowe wydarzenie dla miłośników sztuki i motoryzacji. Prezentacji nowego, luksusowego kabrioletu z serii SL Monogram towarzyszyła wystawa prac Davida LaChapelle’a.

Pałac Hofburg wzniesiono w XIII wieku w samym sercu Wiednia. Początkowo mieściły się tu przede wszystkim prywatne rezydencje cesarza. Na przestrzeni kolejnych stuleci zjawiskowy pałac rozrastał się jednak wraz z dworem. W XVI wieku, w myśl renesansowej filozofii, Hofburg stał się również domem artystów, którzy przybywali do austriackiej stolicy z całego znanego świata. Mecenat pozwalał im swobodnie tworzyć swoje największe dzieła, a sam monarcha zdołał zgromadzić imponującą kolekcję sztuki.

Nic więc dziwnego, że to właśnie tu pod koniec października odbyło się Elegance In Motion, wyjątkowe wydarzenie organizowane przez Mercedes-Maybach. Prezentacji nowego samochodu z serii SL Monogram towarzyszyły koncert i wystawa unikatowych prac stworzonych dla marki przez Davida LaChapelle’a.

(Fot. materiały prasowe)

Kolacja pod kryształowym żyrandolem

Zaproszeni goście zasiedli do kolacji w dawnej sali balowej. Kryształowe żyrandole wypełniły przestrzeń delikatnym, ciepłym światłem przywodzącym na myśl dawny blask świec. Pierwszą niespodzianką wieczoru był koncert wybitnego pianisty Lang Langa, który zagrał kilka słynnych kompozycji. Podobnie jak kiedyś, sala balowa wypełniła się żywą muzyką, a następnie – gromkimi brawami.

(Fot. materiały prasowe)

Drugą niespodzianką, na którą czekali wszyscy miłośnicy sztuki motoryzacji, była prezentacja Mercedes-Maybach SL Monogram. Nowy, luksusowy kabriolet to owoc współpracy projektantów i inżynierów marki, którzy za cel postawili sobie stworzenie samochodu będącego prawdziwą ucztą dla zmysłów. Stąd dwa koncepty stylistyczne – wyrazisty Red Ambiance i ponadczasowy White Ambiance – które docenią odpowiednio zadeklarowani maksymaliści i miłośnicy minimalizmu.

Klienci i przyjaciele marki mogli z bliska przyjrzeć się imponującym detalom samochodu. Na szczególną uwagę zasłużyły luksusowe wykończenia, jak charakterystyczny chromowany grill Maybach, zdobione logo marki pokrycie składanego dachu czy w pełni skórzana tapicerka z nowymi, stylowymi przeszyciami. W pałacowym otoczeniu Mercedes-Maybach SL Monogram wyglądał jak prezentowane niegdyś na dworze dzieła sztuki.

(Fot. materiały prasowe)

Współczesny mecenat

– Maybach to coś więcej niż samochód, więcej niż produkt – to styl życia. Sztuka, kultura i kreatywność zawsze były częścią DNA marki. Dlatego tak chętnie łączymy siły z artystami, którzy podzielają naszą filozofię – mówił podczas prezentacji Daniel Lescow, szef Mercedes-Maybach. Za pośrednictwem Mercedes-Benz Art Collection luksusowa marka, podobnie jak kiedyś wiedeńscy władcy, wspiera najwybitniejszych twórców i instytucje, sukcesywnie rozbudowując imponującą kolekcję.

(Fot. materiały prasowe)

Specjalnością Mercedes-Maybach stała się sztuka nowoczesna. W 2009 roku marka zaprosiła do współpracy słynnego fotografa, artystę i stałego współpracownika amerykańskiego „Vogue’a”, Davida LaChapelle’a, a rok później wsparła francuską Fundację Maeght, w której prezentowane są wystawy nowego pokolenia twórców. W 2021 roku Mercedes-Maybach połączył siły z Virgilem Ablohem, dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton i twórcą streetwearowej marki Off-White. Owocem ich współpracy była limitowana edycja limuzyny klasy S. Jej premierze towarzyszyła instalacja artystyczna poświęcona zmarłemu wizjonerowi.

W 2024 roku Mercedes-Maybach ponownie nawiązała współpracę z LaChapelle’em. Tym razem artysta zreinterpretował na zlecenie marki trzy nurty, które zrewolucjonizowały pojęcie sztuki współczesnej, czyli kubizm, futuryzm i surrealizm. LaChapelle stworzył w tym celu trzy niezwykłe tableau, które zaprezentował szerokiej publiczności podczas immersyjnej wystawy na Milan Design Week.

(Fot. materiały prasowe)

Goście wiedeńskiego wydarzenia również mieli okazję obejrzeć dzieła artysty w wyjątkowym miejscu. Następnego dnia po wspólnej kolacji klienci i przyjaciele marki spotkali się w hotelu Almanac, którego apartamenty przekształcono w salon sztuki z prawdziwego zdarzenia. Fantazyjne prace LaChapelle’a wprowadziły do klasycystycznego wnętrza szczyptę awangardy, będącą wizytówką artysty od czasów jego słynnych sesji dla amerykańskiej biblii mody.

Julia Właszczuk
  1. Kultura
  2. Sztuka
  3. Otoczeni sztuką
Proszę czekać..
Zamknij