Reserved i Fundacja Itaka walczą z psychicznymi skutkami pandemii
Marka Reserved i Fundacja Itaka łączą siły w akcji charytatywnej dla młodzieży. Wspólnie uruchamiają telefon zaufania, czat i spotkania online ze specjalistami.
Depresja staje się coraz częstszym problemem młodych ludzi, a brak kontaktu z rówieśnikami, szkolnej rutyny czy przymusowa izolacja, towarzyszące im przez ostatni rok, dodatkowo go pogłębiły. Młodzi często bagatelizują pierwsze objawy choroby. Nie przyznają się nie też najbliższym, że zmagają się z poważnymi trudnościami. Marka Reserved i Fundacja Itaka, która od 2001 roku uświadamia społeczeństwo w kwestii chorób psychicznych, postanowiły temu zapobiec. Zainicjowano wspólną akcję charytatywną, której priorytetem jest pomoc młodzieży, walczącej z psychicznymi skutkami pandemii.
– Podczas naszej współpracy z przedstawicielami pokolenia Z przy kolekcji Re.Design narodził się pomysł akcji charytatywnej wspierającej młode osoby w kryzysowym czasie. To efekt naszych rozmów z ambasadorami kolekcji, którzy wielokrotnie podkreślali, że temat depresji u młodych ludzi w ciągu ostatniego roku nasilił się – mówi Rafał Gruszkiewicz, kierownik ds. komunikacji Digital & PR Reserved. – Dzieci i młodzież coraz częściej borykają się z tym problemem, nie mając jednocześnie możliwości wsparcia ze strony dorosłych lub bojąc się ujawnić im swoje obawy. W odpowiedzi na sytuację marka Reserved, we współpracy z Fundacją Itaka, postanowiła przeznaczyć kwotę 300 tys. złotych na pomoc młodzieży w walce z psychicznymi skutkami pandemii.
Akcja Reserved i Fundacji Itaka potrwa od 1 czerwca przez cały rok. W tym czasie każda osoba, która potrzebuje pomocy, będzie mogła nieodpłatnie skontaktować się, również anonimowo, ze specjalistami poprzez Antydepresyjny Telefon Zaufania, psychologiczny czat oraz spotkania online.
– Telefon i czat są jedyną możliwą formą anonimowej pomocy dla dzieci i nastolatków, bo nie wymagają zgody rodziców – tłumaczy Izabela Świergiel z Fundacji Itaka. – Czat to najpopularniejsza forma komunikacji pokolenia Z.
Szczegółowe informacje na temat akcji charytatywnej Reserved i Fundacji Itaka dostępne są na stronie www.stopdepresji.pl.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.