Znaleziono 0 artykułów
27.12.2024
Artykuł partnerski

Składniki aktywne są sercem kosmetyku

27.12.2024
Składniki aktywne są sercem kosmetyku. (Fot. Materiały prasowe)

Agata Zejfer od 2015 roku prowadzi gabinet kosmetologiczny, w którym tworzy autorskie procedury pielęgnacyjne o wysokiej skuteczności. Marka Agata Zejfer Self-Care Concept jest zwieńczeniem jej wieloletnich doświadczeń i głębokiej wiedzy na temat fizjologii skóry oraz jej potrzeb. 

Łączy pani kosmetologię z psychologią. Jakie korzyści przynosi to wyjątkowe podejście w pracy z klientami?

Kondycja skóry jest ściśle powiązana z ogólnym stanem psychofizycznym człowieka. Wiedza medyczna i doświadczenie, jakie zdobyłam pracując z pacjentami, pozwalają mi świadomie dobierać składniki aktywne zarówno podczas zabiegów, jak i w pielęgnacji domowej, a także rekomendować suplementy diety i zlecać badania diagnostyczne, niezbędne w terapii przyczynowej, na przykład trądziku. Z kolei kompetencje psychologiczne umożliwiają mi pełniejsze spojrzenie na pacjenta, jego motywacje do podjęcia terapii oraz ogólne samopoczucie. Łącząc obie dziedziny, mogę o niego zadbać zarówno na poziomie somy, jak i psyche. 

Fot. Materiały prasowe

Jakie są aktualne trendy w kosmetologii? 

Tym największym, choć nie nazwałabym go trendem, jest filozofia powrotu do fizjologii skóry. Coraz rzadziej szukamy składników o egzotycznych nazwach, koncentrując się na zrozumieniu skóry i jej potrzeb. Istotne stąje się stosowanie substancji, które na te potrzeby odpowiadąją, np. antyoksydantów, retinoidów, komórek macierzystych, czynników wzrostu czy coraz popularniejszych egzosomów. Standardem staje się też podejście interdyscyplinarne. Współczesny kosmetolog powinien nie tylko zajmować się problemami skórnymi, lecz także rozumieć ich przyczyny, sugerować odpowiednie badania, dobierać suplementację oraz współpracować z innymi specjalistami.

Na co kładzie się obecnie największy nacisk w kosmetykach: na formulacje czy składniki aktywne? Co pani zdaniem ma większe znaczenie?

Obecnie kładzie się duży nacisk zarówno na składniki aktywne, jak i na formulacje, ponieważ ich współdziałanie decyduje o skuteczności produktu. Składniki aktywne są sercem kosmetyku, decydującym o jego właściwościach. Jednak to formulacja pozwala tym składnikom osiągnąć pełny potencjał, zapewniając ich stabilność, odpowiednie przenikanie w głąb skóry oraz stopniowe uwalnianie. 

Fot. Materiały prasowe

Czy zauważa pani zmiany w oczekiwaniach klientów wobec kosmetyków? Są bardziej świadomi i wymagający niż kiedyś?

Obecnie świadomość konsumentów jest na bardzo wysokim poziomie. Cieszy mnie to, ponieważ to oni i ich codzienne wybory wpływają na kształtowanie rynku beauty. Klienci zwracają uwagę nie tylko na składniki, ale także na ich pochodzenie, badania stojące za ich skutecznością oraz obecność tzw. prekursorów przenikania, czyli składników umożliwiających dotarcie do głębszych warstw skóry, co realnie wpływa na jej kondycję. Ważnym aspektem jest także oczekiwanie dotyczące transparentności marek kosmetycznych. Coraz większe znaczenie ma wpływ produktów na środowisko, ale również na wartości, które reprezentują marki. Poszukujemy tych, które są nam bliskie. 

Czym wyróżniać się będzie pani marka – Agata Zejfer Self-Care Concept? Jakie wartości i idee przyświecały pani przy jej tworzeniu?

Marka Agata Zejfer Self-Care Concept to efekt wielu lat doświadczeń i wiedzy na temat fizjologii skóry i jej potrzeb. Poza ofertą produktów kosmetycznych, suplementów i akcesoriów, marka przekazuje wiedzę na temat świadomego podejścia do zdrowia i piękna skóry. Uczy, jak codzienne wybory dotyczące sposobu odżywiania się, snu, aktywności fizycznej i radzenia sobie ze stresem wpływają na kondycję skóry. Filozofia świadomej pielęgnacji dostosowanej do fizjologicznych potrzeb skóry pozwala spojrzeć szerzej na aspekt jej zdrowia i piękna. 

Fot. Materiały prasowe

Jakim konkretnym potrzebom skóry będą odpowiadać kosmetyki pani marki?

Stworzone przeze mnie kosmetyki mają odpowiadać na fizjologiczne potrzeby skóry: odbudowę bariery skórnej, poprawę nawilżenia, rozjaśnienie, redukcję stanów zapalnych i pozapalnych. W ofercie znajdą się również produkty healthy ctging, wspierające procesy odnowy komórkowej, poprawiające koloryt i strukturę skóry. Moim celem jest tworzenie produktów, które kompleksowo odpowiadają na naturalne potrzeby skóry i których stosowanie przynosi widoczne efekty.

Urszula Zwiefka
  1. Uroda
  2. Pielęgnacja
  3. Składniki aktywne są sercem kosmetyku
Proszę czekać..
Zamknij