W specjalnej sekcji „Vogue Polska Living” – „Vogue Art”, której partnerem zostało BMW Polska, przybliżamy sylwetki najwybitniejszych artystów, oprowadzamy po Biennale Sztuki w Wenecji i typujemy trendy z tygodnia designu w Mediolanie.
Anna Theiss oprowadza po Biennale Sztuki w Wenecji
Biennale Sztuki w Wenecji należy do najważniejszych wydarzeń artystycznych na świecie. Zwiedzanie pawilonów narodowych i rozsianych po całym mieście przestrzeni wystawienniczych może okazać się nie lada wyzwaniem. Dlatego Anna Theiss w swoim tekście „Wodne trakty sztuki” proponuje trzy trasy zwiedzania. Pierwsza, „dla zmęczonych konwencjonalnym malarstwem”, skupia się na miejscach, w których częściej niż obrazy znajdziemy rzeźbiarskie instalacje lub formalne eksperymenty. Druga – „dla ciekawych tego, co w portrecie piszczy” – zachwyci osoby przywiązane do figuratywności. Trzecia zaś, „dla tropicieli nowości i inności”, zaspokoi potrzeby tych, którzy na Biennale przyjeżdżają przede wszystkim dla debiutów.
Justyna Szylman zaprasza do polskiego pawilonu w Wenecji
W naszej sekcji przygotowanej pod patronatem BMW Polska piszemy także o polskim pawilonie na 60. Międzynarodowej Wystawie Sztuki w Wenecji. „Wyostrzyć społeczny słuch, chłonąć dźwięki traumy, ale i ocalenia. Do takich ćwiczeń zachęca ukraiński kolektyw Open Group, który w ramach tegorocznej odsłony Biennale w Wenecji pokazuje w polskim pawilonie przejmującą, zaangażowaną i konceptualną instalację wideo”, pisze Anna Theiss w tekście „Ludzie i głosy”. O prezentowanym w tym roku projekcie „Powtarzajcie za mną II” – wyniku międzynarodowej współpracy kuratorki Marty Czyż z ukraińskim kolektywem artystycznym Open Group – pisze też Justyna Szylman w tekście „Zachęta do Biennale”.
Dominika Olszyna typuje trendy z tygodnia designu w Mediolanie
Wiosna to gorący czas także dla fanów designu. Z otwarcia Biennale Sztuki w Wenecji kroki należy skierować do Mediolanu, aby śledzić najgorętsze wnętrzarskie trendy podczas tygodnia designu. Na co warto w tym roku zwrócić uwagę? „Wśród nieoczywistych atrakcji, jak instalacja będąca przestrzenią do myślenia projektu Davida Lyncha, odbędzie się także – jak w każdym roku parzystym – EuroCucina, czyli przegląd nowości do kuchni. W tym roku 25-lecie obchodzi jedna z głównych atrakcji Salone del Mobile – SaloneSatellite poświęcone młodym projektantom. Z tej okazji odbędzie się wystawa w Triennale di Milano, prezentująca najnowsze prace obiecujących projektantów młodego pokolenia”, pisze Dominika Olszyna.
Michał Borowik w „Vogue Polska” x BMW Art Academy przygląda się Gizeli Mickiewicz
„Współczesna rzeźba staje się symbolem wolności i konsekwentnie wskazuje nowy kierunek dla wyobraźni. Jest ekspresyjna, niepokorna i – odwrotnie niż w malarstwie – odchodząca od dosłowności, figuratywnych kształtów na rzecz aluzyjnych, pełnych niedopowiedzeń form”, pisze Michał Borowik w kolejnym odcinku „Vogue Polska” x BMW Art Academy, zatytułowanym „Occhiolism i plastyczność rzeczywistości”. Kolekcjoner tym razem przygląda się rzeźbiarce Gizeli Mickiewicz, która swoimi pracami poszukuje istoty zjawisk. „Wydaje się, że ważne jest dla niej zarówno to, co jednostkowe, jak i to, co najszersze, odnoszące się wręcz do makrokosmosu i powszechnego ładu. Ta podwójna perspektywa, nieprawdopodobna siła w lekkości, potencjał fascynujących odkryć, empatia, dbałość o detal, materiał, fakturę, skalę są jej wyjątkowym darem”, dodaje Michał Borowik.
Anna Theiss analizuje fenomen malarstwa Aleksandry Waliszewskiej
Na okładce „Vogue Art” znalazła się praca „Bez tytułu” autorstwa Aleksandry Waliszewskiej z 2003 roku. Twórczość artystki przybliża Anna Theiss w tekście „Gry, gwasze i oleje Bibliofilki”. „Przedziwne bestiariusze rozpisane na setki kadrów, wizualne opowieści o mroku i zakamarkach wyobraźni, a jeśli odwrócić je na umowną drugą stronę – zapiski z erudycyjnych lektur i szkicowniki z wielkich mistrzów. Takie prace posyła w świat Aleksandra Waliszewska, artystka, która nieodmiennie elektryzuje obieg sztuki. Do poszerzania jej audytorium właśnie zabrał się galeryjny gigant Blum & Poe, który tej wiosny pokazuje prace malarki w Tokio”, pisze autorka.
Dodatek „Vogue Art”, którego partnerem jest BMW Polska, znajdziecie w najnowszym wydaniu "Vogue Polska Living". Do kupienia w salonach prasowych oraz online z wygodną dostawą do domu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.