Sieć Lungarno słynie z niezwykłej architektury, sztuki i gościnności. Siedem hoteli we Włoszech prowadzi rodzina Ferragamo.
Zainicjowana w latach 90. XX wieku Lungarno Collection składa się dziś z siedmiu obiektów we Florencji, Mediolanie i Rzymie. Wszystkie łączy wyjątkowa lokalizacja, osoba architekta wnętrz Michele Bönana oraz elegancja i klasa przejawiające się choćby w braku ostentacyjnego brandingu.
Lungarno z widokiem na Ponte Vecchio
Lungarno – pierwszy w butikowej sieci – usytuowany jest przy najbardziej romantycznym odcinku rzeki Arno, z okien apartamentów można podziwiać florencki Ponte Vecchio, czyli most Złotników. Gościnne pokoje przypominające klimatem saloniki luksusowych łodzi udekorowano dziełami sztuki, w tym klasyków, takich jak Picasso czy Cocteau.
Continentale nawiązuje do historii mody
W Continentale, zainspirowanym przede wszystkim historią mody i energią jednego z pierwszych pokazów organizowanych w sali Bianca w Palazzo Pitti, króluje szlachetna biel i ciepłe drewno przełamane wybuchami dizajnerskiej fantazji w stylu haute couture – od ręcznie wykonanych skórzanych kufrów pełniących funkcję biurek po zegary wykorzystywane jako stoliki kawowe.
Gallery Hotel Art mieści się obok Galerii Uffizi
Z kolei charakter trzeciego obiektu, Gallery Hotel Art, znajdującego się trzy minuty spacerem od Galerii Uffizi, definiuje imponująca kolekcja fotografii współczesnej. W marynistycznych apartamentach z motywem kraty i koniakowej skóry można pomieszkać z pracami takich artystów, jak David LaChapelle, Steven Klein czy Lise Sarfati.
Pięciogwiazdkowe hotele w Rzymie i Florencji
Portrait Roma i Portrait Firenze – dwa pięciogwiazdkowe hotele ze specjalnej linii Lungarno wprowadzonej w 2013 roku – są swego rodzaju kuratorskim spojrzeniem na poszczególne miasta. Portrait Roma, zajmujący rzymską kamienicę nieopodal słynnych Schodów Hiszpańskich, wypełniają pamiątki po Salvatore: rysunki, szkice ekstrawaganckich projektów obuwia zamawianych przez gwiazdy Hollywood oraz drewniane formy symbolizujące zarówno indywidualizm klientów Ferragamo, jak i gości miejsca.
Cały tekst znajdziecie w nowym wydaniu „Vogue Polska Leaders”. Do kupienia w salonach prasowych, online z wygodną dostawą do domu oraz w formie e-wydania.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.