
François-Ghislain Morillion i Sébastien Kopp założyli markę Veja, która uchodzi za przykład etycznego biznesu i transparentności w świecie mody.
Co łączy Emmanuela Macrona, księżną Kate, Emmę Watson, pracującą mamę z Kanady czy biegacza ze Szwecji? Wszyscy chętnie noszą sneakersy w duchu vintage z charakterystycznym logo w kształcie litery V marki Veja. Co o tym decyduje? Ponadczasowy dizajn, wygoda i etyczna produkcja. Tyle. Bez marketingowego szumu, bez reklamy. Środki, które zwykle przeznaczane są na marketing, założyciele brandu wolą inwestować w zapewnienie odpowiednich warunków pracy.
François-Ghislain Morillion i Sébastien Kopp 20 lat temu założyli markę Veja
François-Ghislain Morillion i Sébastien Kopp mieli po 25 lat, kiedy zaczęli swoją rewolucję w świecie mody. Markę Veja założyli prawie 20 lat temu. Od zera uczyli się o produkcji butów i nie godzili na żadne kompromisy czy drogi na skróty. – Zawsze chcemy wiedzieć wszystko: jak produkowane są buty sportowe, skąd pochodzi organiczna bawełna, które społeczności poddają recyklingowi plastikowe butelki, aby stworzyć PET – opowiadają. Udało im się stworzyć pożądaną i dochodową markę (od 2004 roku sprzedali ponad 12 milionów par butów), która bazuje na transparentności i ekologii, ale bez wynoszenia tego na sztandary i moralizowania.

Transparentność to podstawa działania marki Veja
Dla marki transparentność stanowi podwalinę biznesu, dlatego Veja publikuje informacje dotyczące wszystkich aspektów zaopatrzenia, produkcji, wytwarzania i łańcucha dostaw na swojej stronie internetowej. Morillion i Kopp od początku postawili sobie za cel wytyczenie nowej ścieżki, na której wymiana między producentami a konsumentami stanie się bardziej zrównoważona. W poszukiwaniu dostawców polecieli do Brazylii. Próbowali znaleźć wspólników na każdy etap łańcucha produkcyjnego, wybierając tych najbardziej ekologicznie i społecznie świadomych, odwiedzając fabryki czy pola bawełny organicznej

Cały tekst przeczytasz w nowym wydaniu „Vogue Polska Leaders”. Numer możesz zamówić już teraz. Jest też dostępny w kioskach przez trzy miesiące.

Zaloguj się, aby zostawić komentarz.