W czasie Miesiąca świadomości raka piersi projektantka rusza z coroczną kampanią uświadamiającą na temat choroby, jej profilaktyki i leczenia. Powstała seria portretów i filmów autorstwa nagrodzonej Pulitzerem fotoreporterki Lynsey Addario oraz dokumentalistki i aktywistki Alice Aedy. Jej bohaterkami są superbohaterki dnia codziennego – kobiety, które stoczyły walkę z nowotworem.
„11 października 2018 r. był dniem, w którym całe moje dotychczasowe życie zniszczyły słowa: przykro mi, to rak” – pisze Mel Bastien w liście do swoich bliskich.
Tegoroczna kampania Stelli McCartney jest inna. Nie pojawiają się w niej piękne twarze dotychczasowych ambasadorek. Brakuje Kate Moss, Cary Delevingne, czy Alicii Keys. Zamiast nich występują niezwykłe kobiety – ocalone, które walczyły z wyniszczającą chorobą. Mel Bastien, Caroline Boore, Emma Campbell, Lizzi England, Leanne Hughes, Jane Hutchinson, Keely Joseph, Gemma Longland, Sharon Marshall-Green, Louisa Rasmussen, Toral Shah i Nisha Tanna – wiele z nich nie ukończyło jeszcze 35 lat, niektóre są matkami i wszystkie dzielą się swoimi historiami, dając innym nadzieję na wyzdrowienie.
Te superbohaterki dnia codziennego były inspiracją do stworzenia projektu „A Letter to My Loved Ones”, który stał się częścią akcji prowadzonych przez fundację Stelli, Cares Pink. Powstała seria portretów i filmów autorstwa nagrodzonej Pulitzerem fotoreporterki Lynsey Addario oraz dokumentalistki i aktywistki Alice Aedy. Ujęcia przedstawiają 12 kobiet w różnym wieku i z różnym bagażem doświadczeń, które odczytują listy do najbliższych. Lęk, masektomia i nowe życie – bohaterki odsłaniają blizny i duszę, przemieniając piętno w siłę.
– Czuję ból każdego dnia, codziennie myślę o najdroższej mi osobie – mojej mamie Lindzie, którą w 1998 roku pożegnałam po straszliwej chorobie – mówi McCartney. – Podziwiam wszystkie wytrwale walczące kobiety. W Wielkiej Brytanii co roku tracimy prawie 12 tys. bliskich. Musimy zapobiec łzom i cierpieniu. Dołącz do mnie i wspólnie szerzmy świadomość oraz zbierajmy fundusze – apeluje projektantka.
Widząc na własne oczy skutki choroby, Stella w 2014 roku rozpoczęła kampanię poświęconą profilaktyce oraz leczeniu pacjentek z nowotworem. Projektantka stworzyła także bieliznę „Whitney Popping”, której sprzedaż wspiera organizacje charytatywne, oraz pooperacyjny biustonosz łączący medyczną funkcjonalność z pięknem. W 2018 roku tysiąc egzemplarzy zostało przekazanych podopiecznym licznych fundacji. W 2019 liczba wzrosła do 10 tys., teraz znów będą dostępne.
Historie herosek znajdziecie na stellamccartney.com oraz stellamccartneycares.org.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.