Znaleziono 0 artykułów
09.11.2023

Sue Nabi: Kobieta na szczycie

09.11.2023
Sue Nabi/ Fot. Materiały prasowe

Sue Nabi, CEO Coty Inc., była pierwszą kobietą na świecie, której powierzono stanowisko CEO globalnej grupy kosmetycznej. – Czuję się szczęśliwa, mogąc robić to, co kocham – mówi.

Jak opisałabyś misję Coty?

Tworzenie przyszłościowego piękna poprzez produkty zapewniające nowe, innowacyjne i po prostu lepsze rozwiązania oparte na nauce. Nie jesteśmy zainteresowani naśladowaniem tego, co już zostało zrobione. Chcemy tworzyć doświadczenia dla konsumentów, które są nowatorskie i niepowtarzalne.

A gdybyś miała wskazać najbardziej przełomowe momenty w dotychczasowej historii Coty?

Coty jest nieustraszonym pionierem w branży kosmetycznej od ponad 120 lat. Od najwcześniejszych innowacji Rimmel w zakresie tuszu do rzęs przez rewolucję Coty we współczesnej perfumerii oraz pionierskie prace Lancaster w zakresie pielęgnacji skóry i ochrony przeciwsłonecznej aż po nasze najnowsze produkty wprowadzające zrównoważone formuły, w tym węgiel z recyklingu – konsekwentnie poszukujemy nowych sposobów na wspieranie piękna. Jako firma ewoluowaliśmy od małego domu zapachowego założonego w Paryżu w 1904 roku do międzynarodowej potęgi kosmetycznej z portfolio najlepszych w swojej klasie marek, obejmujących pełne spektrum kosmetyków, od masowych po prestiżowe. Niedawno ogłosiliśmy też, że Coty jest obecnie notowana na giełdzie NYSE i Euronext w Paryżu, co wzmacnia nasze francuskie i amerykańskie korzenie, a także nasz status prawdziwie światowego lidera w branży kosmetycznej.

Wspomniałaś o innowacjach. Opowiesz o najnowszych?

Oczywiście mamy wiele projektów, którymi jesteśmy naprawdę podekscytowani, ale wymienię dwa: nowe serum Omnipotent Concentrate firmy Orveda i Infiniment Coty Paris.

Orveda Omnipotent Concentrate odpowiada na potrzeby przeszłości, teraźniejszości i przyszłości skóry dzięki najnowocześniejszej biotechnologii. To nasza najpotężniejsza metoda leczenia. Zbliżająca się premiera Infiniment Coty Paris jest z kolei powrotem do dziedzictwa Coty jako pioniera zapachów. Ma na celu zapoczątkowanie nowej ery w perfumerii. Więcej szczegółów na jej temat ujawnimy w nadchodzących miesiącach.

W jaki sposób Coty łączy bycie innowacyjnym z pozostawaniem bliskim swojemu DNA?

Innowacja jest wpisana w DNA Coty. W 1904 roku firma odniosła swój pierwszy sukces dzięki innowacyjnej kompozycji zapachów, która odmieniła współczesne perfumy. Od tego czasu Coty i portfolio jej marek nieustannie czynią innowacje centralnym filarem swojego działania.

A co ze zrównoważonością? Czy jest dla Coty wskazówką podczas pracy nad kolejnymi innowacjami?

Uważamy, że zrównoważony rozwój jest ostatecznym motorem innowacji. Był źródłem kilku znaczących osiągnięć w całym naszym portfolio w zeszłym roku, w tym wody perfumowanej Gucci Alchemist’s Garden: Where My Heart Beats, pierwszego na świecie dystrybuowanego na całym świecie zapachu wyprodukowanego w 100 proc. z alkoholu wychwytywanego przez węgiel. Niedawno wprowadziliśmy również na rynek Chloé Rose Naturelle Intense, pierwszy zapach do ponownego napełniania w ofercie Coty, oferujący zmniejszony wpływ na środowisko w całym cyklu życia i certyfikat zdrowia materiałowego na poziomie Silver C2C. Innowacje produktowe to kluczowy element na drodze Coty do stania się firmą o bardziej zamkniętym obiegu, dlatego chętnie przyczyniamy się do tworzenia bardziej zrównoważonej i włączającej przyszłości.

Sue Nabi/ Fot. Materiały prasowe

Dlaczego związałaś swoje życie zawodowe z branżą kosmetyczną? Czy był to przypadek, czy świadomy wybór?

Od najmłodszych lat pasjonowałam się nauką i technologią. Zawsze fascynowało mnie także to, jak ludzie się prezentują. Te dwa zainteresowania doskonale łączą się w branży kosmetycznej. W naturalny sposób pociągało mnie piękno i od tego czasu nieprzerwanie stanowi dla mnie wyzwanie i inspirację.

Jak rozumiesz to piękno?

W Coty wierzymy, że nikt nie może dyktować, co jest piękne, a co nie, i jest to coś, co głęboko do mnie przemawia. Piękno jest bezkształtne jak woda, koncepcja stale ewoluująca i dostosowująca się. Naszym obowiązkiem jako profesjonalistów w branży jest pomoc w uwolnieniu każdej wizji piękna.

Taki jest cel kampanii #UndefineBeauty?

Jesteśmy w kluczowym momencie piękna. Ludzie dekonstruują stare paradygmaty piękna, aby budować nowe, nieskończenie różnorodne i ciągle zmieniające się. Obecna definicja piękna w głównych słownikach języka angielskiego nie odzwierciedla tej ważnej ewolucji. Większość przykładów w słowniku, takich jak „w młodości była pięknością”, ogranicza piękno do młodych kobiet i jest przestarzała. Kampania Coty #UndefineBeauty ma na celu to zmienić. Wierzymy, że nasz język i definicje muszą stać się bardziej włączające – i że będzie to miało pozytywny efekt dla wszystkich. Dlatego nalegamy na aktualizację haseł słownikowych dotyczących słowa „piękno” i zapraszamy wszystkich do przyłączenia się do tej sprawy poprzez podpisanie petycji na stronie www.change.org/UndefineBeauty.

Czy twoja praca jest twoją pasją?

Tak. Czuję się bardzo szczęśliwa, że mogę robić to, co kocham. Pasjonuję się pięknem i jego nieskończonym potencjałem, cieszę się, że mogę pracować w firmie i wśród współpracowników z tym samym entuzjazmem i zapałem.

Jaka jest najlepsza zawodowa rada, którą kiedykolwiek otrzymałaś?

Nie miej obsesji na punkcie bycia kochanym przez wszystkich. Bycie szanowanym przez wszystkich jest o wiele cenniejsze.

Czy udaje ci się znajdować czas na własne przyjemności?

Tak, lubię wtedy czytać książki science fiction. Fascynują mnie też zasady taoizmu.

Urszula Zwiefka
  1. Ludzie
  2. Talenty
  3. Sue Nabi: Kobieta na szczycie
Proszę czekać..
Zamknij