Sue Nabi, CEO Coty Inc., była pierwszą kobietą na świecie, której powierzono stanowisko CEO globalnej grupy kosmetycznej. – Czuję się szczęśliwa, mogąc robić to, co kocham – mówi.
Jak opisałabyś misję Coty?
Tworzenie przyszłościowego piękna poprzez produkty zapewniające nowe, innowacyjne i po prostu lepsze rozwiązania oparte na nauce. Nie jesteśmy zainteresowani naśladowaniem tego, co już zostało zrobione. Chcemy tworzyć doświadczenia dla konsumentów, które są nowatorskie i niepowtarzalne.
A gdybyś miała wskazać najbardziej przełomowe momenty w dotychczasowej historii Coty?
Coty jest nieustraszonym pionierem w branży kosmetycznej od ponad 120 lat. Od najwcześniejszych innowacji Rimmel w zakresie tuszu do rzęs przez rewolucję Coty we współczesnej perfumerii oraz pionierskie prace Lancaster w zakresie pielęgnacji skóry i ochrony przeciwsłonecznej aż po nasze najnowsze produkty wprowadzające zrównoważone formuły, w tym węgiel z recyklingu – konsekwentnie poszukujemy nowych sposobów na wspieranie piękna. Jako firma ewoluowaliśmy od małego domu zapachowego założonego w Paryżu w 1904 roku do międzynarodowej potęgi kosmetycznej z portfolio najlepszych w swojej klasie marek, obejmujących pełne spektrum kosmetyków, od masowych po prestiżowe. Niedawno ogłosiliśmy też, że Coty jest obecnie notowana na giełdzie NYSE i Euronext w Paryżu, co wzmacnia nasze francuskie i amerykańskie korzenie, a także nasz status prawdziwie światowego lidera w branży kosmetycznej.
Wspomniałaś o innowacjach. Opowiesz o najnowszych?
Oczywiście mamy wiele projektów, którymi jesteśmy naprawdę podekscytowani, ale wymienię dwa: nowe serum Omnipotent Concentrate firmy Orveda i Infiniment Coty Paris.
Orveda Omnipotent Concentrate odpowiada na potrzeby przeszłości, teraźniejszości i przyszłości skóry dzięki najnowocześniejszej biotechnologii. To nasza najpotężniejsza metoda leczenia. Zbliżająca się premiera Infiniment Coty Paris jest z kolei powrotem do dziedzictwa Coty jako pioniera zapachów. Ma na celu zapoczątkowanie nowej ery w perfumerii. Więcej szczegółów na jej temat ujawnimy w nadchodzących miesiącach.
W jaki sposób Coty łączy bycie innowacyjnym z pozostawaniem bliskim swojemu DNA?
Innowacja jest wpisana w DNA Coty. W 1904 roku firma odniosła swój pierwszy sukces dzięki innowacyjnej kompozycji zapachów, która odmieniła współczesne perfumy. Od tego czasu Coty i portfolio jej marek nieustannie czynią innowacje centralnym filarem swojego działania.
A co ze zrównoważonością? Czy jest dla Coty wskazówką podczas pracy nad kolejnymi innowacjami?
Uważamy, że zrównoważony rozwój jest ostatecznym motorem innowacji. Był źródłem kilku znaczących osiągnięć w całym naszym portfolio w zeszłym roku, w tym wody perfumowanej Gucci Alchemist’s Garden: Where My Heart Beats, pierwszego na świecie dystrybuowanego na całym świecie zapachu wyprodukowanego w 100 proc. z alkoholu wychwytywanego przez węgiel. Niedawno wprowadziliśmy również na rynek Chloé Rose Naturelle Intense, pierwszy zapach do ponownego napełniania w ofercie Coty, oferujący zmniejszony wpływ na środowisko w całym cyklu życia i certyfikat zdrowia materiałowego na poziomie Silver C2C. Innowacje produktowe to kluczowy element na drodze Coty do stania się firmą o bardziej zamkniętym obiegu, dlatego chętnie przyczyniamy się do tworzenia bardziej zrównoważonej i włączającej przyszłości.
Dlaczego związałaś swoje życie zawodowe z branżą kosmetyczną? Czy był to przypadek, czy świadomy wybór?
Od najmłodszych lat pasjonowałam się nauką i technologią. Zawsze fascynowało mnie także to, jak ludzie się prezentują. Te dwa zainteresowania doskonale łączą się w branży kosmetycznej. W naturalny sposób pociągało mnie piękno i od tego czasu nieprzerwanie stanowi dla mnie wyzwanie i inspirację.
Jak rozumiesz to piękno?
W Coty wierzymy, że nikt nie może dyktować, co jest piękne, a co nie, i jest to coś, co głęboko do mnie przemawia. Piękno jest bezkształtne jak woda, koncepcja stale ewoluująca i dostosowująca się. Naszym obowiązkiem jako profesjonalistów w branży jest pomoc w uwolnieniu każdej wizji piękna.
Taki jest cel kampanii #UndefineBeauty?
Jesteśmy w kluczowym momencie piękna. Ludzie dekonstruują stare paradygmaty piękna, aby budować nowe, nieskończenie różnorodne i ciągle zmieniające się. Obecna definicja piękna w głównych słownikach języka angielskiego nie odzwierciedla tej ważnej ewolucji. Większość przykładów w słowniku, takich jak „w młodości była pięknością”, ogranicza piękno do młodych kobiet i jest przestarzała. Kampania Coty #UndefineBeauty ma na celu to zmienić. Wierzymy, że nasz język i definicje muszą stać się bardziej włączające – i że będzie to miało pozytywny efekt dla wszystkich. Dlatego nalegamy na aktualizację haseł słownikowych dotyczących słowa „piękno” i zapraszamy wszystkich do przyłączenia się do tej sprawy poprzez podpisanie petycji na stronie www.change.org/UndefineBeauty.
Czy twoja praca jest twoją pasją?
Tak. Czuję się bardzo szczęśliwa, że mogę robić to, co kocham. Pasjonuję się pięknem i jego nieskończonym potencjałem, cieszę się, że mogę pracować w firmie i wśród współpracowników z tym samym entuzjazmem i zapałem.
Jaka jest najlepsza zawodowa rada, którą kiedykolwiek otrzymałaś?
Nie miej obsesji na punkcie bycia kochanym przez wszystkich. Bycie szanowanym przez wszystkich jest o wiele cenniejsze.
Czy udaje ci się znajdować czas na własne przyjemności?
Tak, lubię wtedy czytać książki science fiction. Fascynują mnie też zasady taoizmu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.