Podczas Super Bowl największymi gwiazdami wieczoru okazali się Timothée Chalamet i Winona Ryder, którzy wystąpili w reklamie Cadillaca nawiązującej do filmu Tima Burtona „Edward Nożycoręki”.
Po północy polskiego czasu rozpoczęło się Super Bowl, najważniejsze sportowe i popkulturowe wydarzenie w Stanach Zjednoczonych. Co roku sto milionów Amerykanów śledzi przebieg finałowego meczu National Football League, któremu towarzyszą koncerty światowej sławy artystów oraz wyjątkowy panel reklamowy. Zdaje się, że piosenkarzowi The Weeknd show skradł bohater jednego ze spotów, Timothée Chalamet.
Reklama Cadillaca LYRIQ została przedstawiona jako kontynuacja „Edwarda Nożycorękiego” (1990). Powracamy na pastelowe przedmieścia, gdzie obecnie mieszka Edgar (Timothée Chalamet), syn tytułowego bohatera z filmowego klasyka (Johnny Depp), oraz jego ukochanej, Kim (Winona Ryder). Młodzieniec, podobnie jak ojciec, zamiast dłoni ma nożyce. Jego ponure życie odmienia się, gdy otrzymuje od mamy automatycznie sterowany samochód, po czym „odjeżdża w kierunku zachodzącego słońca”.
– Uwielbiałem tę produkcję jako dziecko. Możliwość wcielenia się w Edgara była spełnieniem marzeń – mówił Chalamet w wywiadzie dla amerykańskiego „Vogue’a”. W rozmowie zdradził, że XXI-wieczny Nożycoręki był nieco uwspółcześniony – zamiast sznurowadeł użyto kabli ładowarki do iPhone’a, a same buty były „bardziej grunge’owe”. – To hołd dla postaci wykreowanej przez Johnny’ego – dodał.
Reklamy podczas Super Bowl
Oglądalność widowiska jest na tyle wysoka, że za 30 sekund czasu antenowego należy zapłacić średnio 5,5 mln dolarów. Dlatego reklamodawcy niekiedy decydują się na gwiazdorską obsadę. Do historii przeszedł spot kremu do golenia z 1973 roku z seksbombą Farrah Fawcett („Aniołki Charliego”) oraz Pepsi z 1992 roku z modelką Cindy Crawford. Reklama Cadillaca z Edgarem Nożycorękim nie jest też pierwszą na Super Bowl, w której odtworzono scenę lub uchwycono wydźwięk kinowego klasyka. Dwanaście miesięcy temu ukazało się minutowe wideo promujące napój Mountain Dew. Aktorzy Bryan Cranston („Breaking Bad”) i Tracee Ellis Ross („Czarno to widzę”) wcielili się w główne postaci „Lśnienia” (1980). Tego samego roku w przerwie między rozgrywkami zaprezentowano spot Jeepa z Billem Murray’em, jako Philem z najsłynniejszej produkcji w jego karierze – „Dzień świstaka”.
Specjalnie na wczorajszy wieczór przygotowano, m.in. reklamę Doritos z Matthew McConaugheyem („Witaj w klubie”) oraz Uber Eats z udziałem raperki Cardi B.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.