Sklep z kosmetykami, którego misją jest dodawanie kobietom siły i pewności siebie
Topestetic to polski sklep, który łączy miłość do pielęgnacji i genialne, wyselekcjonowane kosmetyki z najwyższej półki najlepszych krajowych oraz światowych marek. Sercem i motorem napędzającym jego sukces są nie tylko efektywne produkty, lecz także pełne pasji kosmetolożki, które każdego dnia podpowiadają klientom, co aktualnie powinni zaaplikować swojej skórze – o tym (i nie tylko) opowiada Katarzyna Jaworska-Rek, kosmetolożka Topestetic.
Jaka była idea utworzenia Topestetic? Skąd taki pomysł na dość konkurencyjnym rynku?
Sklep Topestetic powstał w 2013 roku z potrzeby serca i chęci budowania świadomej pielęgnacji. Ważne jest dla nas, by każdy miał dostęp do bezpłatnych konsultacji z kosmetologami oraz możliwość indywidualnego doboru pielęgnacji, odpowiedniego do potrzeb swojej skóry. Od początku wychodziliśmy poza zwykły schemat sprzedaży kosmetyków. Już 12 lat realizujemy ważną misję indywidualnego podejścia do skóry, edukacji i samoświadomości. Topestetic towarzyszy wielu kobietom każdego dnia – zarówno w pielęgnacji, jak i na co dzień pragniemy je wspierać oraz inspirować.
Wraz z naszą ambasadorką i przyjaciółką – aktorką Magdaleną Różczką – przez ostatnie lata tworzymy kampanie, których celem jest dodawanie siły i pewności siebie nam, kobietom. We wcześniejszych kampaniach przypominaliśmy, że jesteśmy wyjątkowe, a także – by w codziennym pędzie znaleźć dla siebie czas. Zobaczcie koniecznie naszą tegoroczną kampanię pod hasłem „Co powiedziałabyś sobie sprzed lat?” z udziałem Magdy Różczki, piosenkarki Meli Koteluk oraz fotograficzki Marty Wojtal. Mam nadzieję, że będzie ona dla Was niezwykle inspirująca.
Jak zmienił się sklep Topestetic przez te lata? I co go wyróżnia na tle innych?
Do naszego portfolio dodajemy starannie wyselekcjonowane marki polskie oraz światowe. Stale sprawdzamy rynek, by wybierać najlepsze kosmetyki. Topestetic oferuje produkty ponad 170 marek: preparaty do pielęgnacji skóry twarzy i ciała, włosów, suplementy diety, kosmetyki do makijażu i akcesoria pielęgnacyjne. Chodzi o to, by do dbania o siebie podejść holistycznie. Równolegle ze sklepem internetowym Topestetic.pl prowadzimy gabinet na warszawskim Wilanowie, gdzie można stacjonarnie skorzystać z bezpłatnych konsultacji, ułożyć beauty plan, wykonać badanie skóry i zabieg kosmetologiczny. Jednak musimy pamiętać, że to codzienna indywidualna pielęgnacja domowa jest podstawą dbania o dobrą kondycję skóry, a zabiegi gabinetowe stanowią jej rewelacyjne wzmocnienie, więc zdecydowanie warto je dodać do odpowiedniej pielęgnacji domowej. Nie odwrotnie!
Stawiacie też na kontakt z drugim człowiekiem. Kosmetolożki na Topestetic.pl pomagają w wyborze produktów i ułożeniu skutecznych protokołów pielęgnacyjnych.
Właśnie ten kontakt jest dla nas najważniejszy. Pragniemy, by bezpłatne konsultacje kosmetologiczne były dostępne dla każdego. Nasze ekspertki praktycznie codziennie dyżurują online – przez czat na Topestetic.pl, mailowo, telefonicznie – oraz stacjonarnie w warszawskim gabinecie Topestetic, tak aby w pełni dopasować się do oczekiwań naszych odbiorców i formy kontaktu, jaki preferują. Celowo używam słowa „odbiorców”, bo nie trzeba być naszym klientem, by skorzystać z bezpłatnej konsultacji kosmetologicznej. Jest dostępna dosłownie dla każdego!
Pomagamy naszym klientom dobrać kosmetyki odpowiednio do aktualnych potrzeb ich skóry, ułożyć właściwy beauty plan. Często zgłaszają się do nas również osoby, które chciałyby uporządkować zawartość swojej kosmetyczki, ponieważ nie do końca wiedzą, co i jak stosować. Zdarza się też, że komunikator odzywa się późnym wieczorem, bo ktoś jest świeżo po zabiegu, coś go niepokoi i potrzebuje porady kosmetologa. Jesteśmy! Nasz zespół tworzą dziewczyny z ogromną wiedzą i pasją.
Doradzacie klientom przez telefon, live chat na Topestetic.pl lub mejlowo. Musicie mieć ogromną wiedzę, by – nie widząc osoby, która zwraca się z problemem – podpowiedzieć, co będzie dla niej najodpowiedniejsze, i wybrać najlepszy produkt spośród oferty prawie 200 marek. Ile kosmetolożek pracuje w Topestetic?
Ponad 25. Warto też podkreślić, że mamy również wpływ na to, jak wygląda oferta Topestetic. Działamy wspólnie. Nasz zespół sprawdza marki i kosmetyki, analizuje składy, tak aby do Topestetic trafiły starannie wyselekcjonowane produkty. Bardzo ważne, byśmy dobrze znały produkty, które mamy w ofercie. Nieustannie je testujemy i prowadzimy liczne szkolenia. Kosmetologia rozwija się niezwykle dynamicznie. Cały czas się uczymy. I to jest piękne. Widać to również po naszych klientach – jeśli już do Topestetic trafią, pozostają z nami na lata. Idziemy z nimi przez życie i wspieramy w różnych momentach oraz potrzebach skóry.
Topestetic odniósł sukces bez istnienia sklepu stacjonarnego. 12 lat temu zapoczątkowaliście trend na konsultacje online – teraz są one dostępne również w innych drogeriach i sklepach internetowych. A gdybyś miała określić Topestetic jednym słowem?
Jakość. Jest na pierwszym planie w każdym aspekcie naszych działań. Ogromne znaczenie ma dla nas najwyższa jakość obsługi klienta, porad kosmetologicznych i naszej oferty. Zbieramy komplementy dotyczące również innych kwestii, jak dobre, merytoryczne opisy produktów na stronie, które tworzą kosmetolodzy. Od wielu lat prowadzimy również bloga – Kosmetyki.pl – na którym publikujemy wpisy pogłębione o wiedzę kosmetologiczną, chemiczną czy farmaceutyczną. W parze z jakością idzie edukacja. To u nas priorytet. Osiągnięcie dobrego efektu nie będzie możliwe, jeśli w pełni nie wyjaśnimy, jak budować pielęgnację, jak wybierać kosmetyki dla siebie, jak je stosować, z czym ich nie łączyć.
Dbałość o wygląd przekłada się na poprawę innych aspektów życia. Wciąż zbyt rzadko mówi się o tym, że jest bardzo ważny i ma wielki wpływ na nasze samopoczucie.
Często jeszcze bagatelizujemy fakt, że kosmetologia ma moc. Dobrostan związany z poprawą wyglądu i kondycji skóry przekłada się na ogólny komfort i nastrój.
Niektóre kobiety podczas choroby nowotworowej przychodzą do nas z powodu bardzo suchej skóry, co stanowi skutek uboczny terapii. Szukają produktów do pielęgnacji i makijażu. Chcą nie tylko dać skórze komfort, lecz także podkreślić urodę, co poprawia ich samopoczucie.
W Topestetic rozpoczynamy również działania jako Fundacja Topestetic. Realizujemy ważną misję i pragniemy działać holistycznie. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, jeżeli chodzi o edukację, budowanie świadomej pielęgnacji oraz skupienie się właśnie na osobach, które walczą z chorobą nowotworową. Badania dowodzą, że samopoczucie ma ogromny wpływ na poprawę procesu leczenia. Cieszy mnie, że na oddziałach onkologicznych, np. w Warszawie, pracują też psycholodzy, którzy tłumaczą, jak ważny jest wygląd zewnętrzny, i edukują lekarzy oraz pacjentki.
Kosmetologia jest też niezwykle istotna w kontekście leczenia i wychodzenia z przypadłości skórnych, które bywają schorzeniami psychosomatycznymi. Pogorszenie samopoczucia przekłada się na słabszy stan skóry – i odwrotnie.
Najlepszym tego przykładem są młode osoby z trądzikiem. Teraz możemy zaoferować im bardzo dużo. Plasterki, które przyspieszają leczenie i rozjaśniają blizny potrądzikowe, czy terapeutyczny makijaż, który goi i regeneruje naskórek. Dzięki temu z rodziców takiego młodego człowieka schodzi ogromny ciężar, bo dziecko zyskuje większy komfort i pewność siebie. To jest piękne w naszej codziennej pracy: wdzięczność i poczucie, że nasze działanie ma sens.
Kilka razy wspomniałaś o kobietach, klientkach. A jak rozwija się działka kosmetyczna dla niego? Jakie jest zainteresowanie mężczyzn pielęgnacją? Czy korzystają z konsultacji online lub telefonicznej?
Trend, by lepiej wyglądać i mieć dobre samopoczucie, coraz szerzej trafia także do męskiej części społeczeństwa. Niejednokrotnie dzwonią do nas partnerki lub żony, opowiadają, że ich chłopak, partner lub mąż ma konkretny stan skóry, i proszą o dopasowanie właściwej dla niego pielęgnacji. Ale też sami mężczyźni odważniej kontaktują się z nami bezpośrednio, a nawet przychodzą do gabinetu na zabiegi i konsultacje kosmetologiczne. Współcześni mężczyźni coraz bardziej zwracają uwagę na wygląd i kondycję skóry, jednak nie są jeszcze tacy drobiazgowi jak kobiety. Najczęściej chcieliby używać jednego kosmetyku do wszystkiego. Doskonałym rozwiązaniem są wtedy minimalistyczne plany pielęgnacyjne, które spełniają zadanie kilku produktów w jednym: zawierają popularne kremy ochronne z SPF, antyoksydantami, składnikami anti-aging i nawilżającymi.
Sukces łączy się z dobrym wyglądem.
Badania potwierdzają, że zadbanych ludzi w ogóle postrzegamy lepiej. Tak funkcjonuje przyroda. Zarówno w świecie roślin, zwierząt, jak i ludzi to, co bardziej atrakcyjne, mocniej przyciąga uwagę. Ważne, by nie zrozumieć tego źle czy przesadnie. Chodzi o to, by dbać o siebie. Gdy patrzymy w lustro i widzimy zadbanego człowieka, od razu czujemy się lepiej. Natomiast jest to też związane z pewnym ryzykiem. Często chcemy uzyskać zbyt dużo na raz i w zbyt krótkim czasie. W pielęgnacji często mniej znaczy więcej, a wolniej – rozsądniej. I w tym kierunku również edukujemy klientów Topestetic.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.