„50 dolarów było częścią łańcuszka w mediach społecznościowych. Łącznie przekazałem 20,5 tys. na organizacje antyrasistowskie” – wyjaśnił twórca marki Off-White, gdy fani zarzucili mu, że jego darowizna jest niewystarczająca.
Dyrektor artystyczny Off-White i męskiej linii Louis Vuitton znalazł się w ogniu krytyki, kiedy fani zauważyli, że na rzecz (F)EMPOWER Community Bond Fund przekazał tylko 50 dolarów. Internauci powołali się na cenę sprzedawanych przez niego skarpetek (60 dolarów), wskazującą na nieadekwatność przekazanej darowizny. Abloh szybko wyjaśnił sprawę w długim poście na Instagramie.
Projektant powołał się na własne doświadczenia związane z byciem osobą czarnoskórą w Stanach Zjednoczonych. Przeprosił także za niestosowne komentarze w mediach społecznościowych, związane ze zniszczeniem sklepów w trakcie protestów. „Przepraszam za to, że moje wczorajsze komentarze sugerowały, jakby moim głównym zmartwieniem było cokolwiek innego niż rasizm, nierówność społeczna i okazywanie wsparcia ruchom sprzeciwiającym się policyjnej przemocy. Przepraszam, jeśli moja wypowiedź sugerowała, że martwię się bardziej o sklepy niż o nasze prawo do protestowania przeciwko niesprawiedliwości i wyrażania wściekłości w tym momencie” – pisał.
Abloh wyjaśnił także, że 50-dolarowa dotacja była częścią łańcuszka w mediach społecznościowych, w ramach którego znajomi zachęcają się wzajemnie do wsparcia ruchu Black Lives Matter. „Przepraszam, jeśli wyglądało to na moją jedyną darowiznę na rzecz tych jakże ważnych celów. Ta dotacja była wyrazem mojej solidarności wobec grupy przyjaciół w Miami, z którymi w ramach łańcuszka na mediach społecznościowych zebraliśmy się, by wesprzeć lokalną społeczność. Rozumiem Waszą frustrację, jeśli wydawało Wam się, że moja jedyna darowizna wynosiła tylko 50 dolarów. Przekazałem łącznie 20,5 tys. na rzecz funduszów kaucyjnych i innych organizacji antyrasistowskich” – wyjaśnił.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.