Włoski dom mody o stuletniej tradycji jest najbardziej rozpoznawalną marką wśród generacji Z na TikToku. Jaki jest sekret jej sukcesu?
Według „Vogue Business Index” Gucci jest najpopularniejszą marką luksusową na TikToku. Dzięki promocji w mediach społecznościowych zostało faworytem wśród najmłodszych kupujących, czyli generacji Z.
Najnowsze dane Indeksu pokazują, że klienci coraz chętniej wydają pieniądze na dobra luksusowe. Odsetek osób z pokolenia Z, które planują zwiększyć swoją kolekcję markowych rzeczy, wzrósł z 11 proc. pod koniec 2020 roku do 19 proc. obecnie. Prym wiodą konsumenci ze Stanów Zjednoczonych, z Wielkiej Brytanii i Korei Południowej. Zgodnie z przewidywaniami branży to oni będą dokonywać aż jednej piątej zakupów towarów luksusowych do 2025 roku.
Nie tylko Gucci wzbudza zainteresowanie. Balenciaga, Alexander McQueen i Givenchy również odnotowują wzrost. Dior został numerem jeden na większości platform społecznościowych, a Burberry utrzymuje pozycję lidera w handlu detalicznym dzięki sklepom typu pop-up.
Dominacja młodych osób w sektorze dóbr luksusowych wykracza daleko poza sprzedaż. Najważniejszy jest wizerunek – awangardowy, inkluzywny i postępowy – kreowany przez firmy w mediach społecznościowych. To właśnie on stanowi dziś o sukcesie marki.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.