Bez hollywoodzkich superprodukcji, za to z filmami niezależnymi z całego świata w konkursie głównym. Prawie połowę z nich wyreżyserowały kobiety. Przed galą zamknięcia przyglądamy się najciekawszym filmom 77. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. I kibicujemy Małgorzacie Szumowskiej i Michałowi Englertowi, którzy na festiwal przyjechali ze „Śniegu już nigdy nie będzie”.
„Nomadland”: O Ameryce
W filmie chińskiej reżyserki Chloé Zhao zobaczymy dwukrotną laureatkę Oscara, Frances McDormand. Aktorka wcieli się w rolę kobiety mieszkającej w furgonetce, która wyrusza w epicką podróż przez zachód Ameryki, po ekonomicznym upadku jej miasta. Spodziewajcie się onirycznych obrazów i poruszającego studium niepewności współczesnego życia.
„Mainstream”: O generacji Z
W ostrym dramacie Gii Coppoli, krytykującym kulturę internetu, występują Andrew Garfield, Maya Hawke, Jason Schwartzman i Alexa Demie. Fabuła śledzi grupę antyestablishmentowych outsiderów, wplątanych w trójkąt miłosny.
„Pieces of a Woman”: O kobiecie
Vanessa Kirby odgrywa główną rolę w poruszającym studium żalu matki, której życie legło w gruzach po tragicznym porodzie. Na ekranie zobaczymy też Shię LaBeoufa, Sarę Snook i Ellen Burstyn.
„Lacci”: O małżeństwie
W przypadku dramatu Daniele Luchetti oczekiwania są bardzo wysokie, zwłaszcza że to pierwszy od dekady włoski film, który otworzył festiwal. Emocjonalne występy Alby Rohrwacher i Luigiego Lo Cascio przybliżają losy małżeństwa w kryzysie – pełnego kłamstw, szantażu i zwrotów akcji.
„Wife of a Spy”: O związku w cieniu wojny
Propozycją od japońskiego reżysera Kiyochi’ego Kurosawy jest historyczny romans z udziałem Yu Aoi i Isseya Takahashiego. Akcja toczy się w przededniu wybuchu II wojny światowej. Kupiec opuszcza ukochaną w Kobe, aby wyruszyć w podróż do Mandżurii. Ta decyzja zapoczątkuje łańcuch tragicznych wydarzeń.
„The World to Come”: O miłości i samotności
Dwie żony farmerów zakochują się w sobie w skrupulatnie przygotowanym przez Monę Fastvold dramacie, osadzonym w XIX-wiecznej Ameryce. Gwiazdorską obsadę dopełniają Vanessa Kirby, Katherine Waterston, Casey Affleck i Christopher Abbott. Liryczne krajobrazy dodają im poczucia izolacji.
„The Duke”: O nietypowym napadzie
Niewiarygodna historia Kemptona Buntona, ekscentrycznego brytyjskiego emeryta, który rzekomo ukradł obraz z londyńskiej National Gallery. Jego historia stanowi podstawę dla przejmującej komedii Rogera Michella. Udział w filmie Jima Broadbenta i Helen Mirren, grających złodzieja i jego żonę, obiecuje film o napadzie, jakiego jeszcze nie było.
„Nowhere Special”: O ojcostwie
Samotny ojciec (James Norton), wychowujący małe dziecko, musi zmienić dotychczasowe plany, gdy dowiaduje się, że zostało mu kilka miesięcy życia. Rozdzierająca serce saga Uberta Passoliniego opowiada o udręczonym człowieku, który zmaga się z podjęciem niewyobrażalnie ciężkiej decyzji.
„Lovers”: O trójkącie
Francuska reżyserka Nicole Garcia łączy siły ze Stacy Martin, Pierrem Nineyem i Benoîtem Magimelem w bardzo zmysłowym thrillerze. Opowiada o wakacyjnym wyjeździe męża i żony, podczas którego ona rozpoczyna niebezpieczny romans z byłym chłopakiem.
„Miss Marx”: O feminizmie
Romola Garai wciela się w rolę najmłodszej córki Karola Marksa, płomiennej działaczki społecznej, w ekranowej biografii Susanny Nicchiarelli. Film śledzi jej polityczne dokonania, gdy staje się pionierską feministką, walczy o to, by położyć kres pracy dzieci i wspiera związki zawodowe. Zdrada kochanka okazuje się jednak fatalna w skutkach.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.