Kylee Luu ubiera Solange od 2017 roku, dwa lata temu wspólnie stworzyły film towarzyszący albumowi artystki „When I Get Home”. – Od początku wiedziałam, że to będzie kultowy projekt – mówi stylistka.
30-latka o pochodzeniu tajwańsko-wietnamskim, która wychowywała się na diwach lat 90., a w wolnym czasie ubierała przyjaciół w projekty własnej roboty, poznała Knowles w 2017 roku, gdy stylizowała ją na Met Galę. Odtąd są nierozłączne.
Powstanie „When I Get Home” zbiegło się w czasie z zawirowaniami w życiu osobistym Knowles, która musiała stawić czoła problemom zdrowotnym. Album i film, nakręcony głównie w Houston w stanie Teksas, gdzie piosenkarka się urodziła, koncentrują się na jej korzeniach. Jej stylizacje to ukłon w stronę czarnoskórych kowbojów i futuryzmu – oczywistym wyborem były więc ubrania Telfar, projekty vintage od Gucci i Dion Lee. – Z otwartością podchodziłam do swojej wizji, zależało mi na tym, by stroje były wyraziste – wyjaśnia Luu.
Jako dziecko chciałaś pracować w branży mody?
Nie wyobrażałam sobie tego. W magazynach o modzie oglądałam projekty awangardowych twórców, od Husseina Chalayana i Yohjiego Yamamoto po Comme des Garçons. Nigdy nie przypuszczałam, że kiedyś dotknę takich ubrań. To dla mnie spełnienie dziecięcych marzeń.
Jak wyglądał proces twórczy przy „When I Get Home”?
Solange lubi mieć porządek w garderobie. Przy tym projekcie pracowałam ze stylistką Meccą James-Williams, konsultantką artystyczną i stylistką Chelą Mitchell, stylistkami Becky Akinyode i Jessicą Willis. Pomagali mi też moi asystenci, Julio i Tonya. Więzi, które rodzą się za kulisami, są czymś wyjątkowym.
Solange zabrała cię do Houston. Jakie to było doświadczenie?
Podróż do miejsca, gdzie ktoś się wychował, jest zawsze szalenie interesujące. Z Houston pojechałyśmy do Dallas, później do Marfy i El Pas. Solange pokazała mi sklep z tkaninami, do którego chodziła jej matka, oraz Frenchy’s Chicken, ulubioną knajpkę z kurczakami.
W Houston zobaczyłam jej odbicie, a w niej odbicie tego miejsca.
Co myślisz o modzie po pandemii?
Podobne artykułySolange: Powrót na PołudnieAnna KonieczyńskaGdy chodzę ulicami Nowego Jorku, widzę, że 17-latkowie noszą projekty swoich przyjaciół i ubrania znalezione na eBayu. Nie robią zakupów w sklepach z górnej półki. Myślę, że sprzedaż dóbr luksusowych się zmienia. Wiele z dużych centrów handlowych zostało zamkniętych, niektóre z mniejszych niestety również to spotkało. Przykładem jest sklep promujący młodych projektantów Opening Ceremony. W każdy projekt, nad którym pracuję, staram się włączać początkujących projektantów i studentów.
Gdzie będzie można zobaczyć twoje nowe prace?
Stworzyłam stylizacje na potrzeby projektu The Show’s Over dla teatru w Zurychu. Pracowałam przy nim z reżyserem Wu Tsangiem i performerką Tosh Basco.
5 młodych projektantów, których ceni Kylee Luu:
Robert Wun
Uwielbiam to, jak osobiste są prace Roberta. Jego spojrzenie na kobiecość, naturę, proporcje jego projektów są piękne.
Supriya Lele
Łatwo dostrzec wpływ indyjskiego pochodzenia i dziedzictwa kulturowego na prace Supriyi. Jest mistrzynią tworzenia warstwowych projektów i wplatania w nie drobnych szczegółów.
Gogo Graham
Wszystkie jej ubrania są jedyne w swoim rodzaju, bo nie goni za trendami.
Arturo Obegero
Wykorzystałyśmy projekty Arturo w „When I Get Home" — podoba mi się w nich balans pomiędzy tym, co teatralne, a tym, co minimalistyczne. To coś wyjątkowego.
Final Loss
Final Loss to kanadyjska marka, która tworzy całe looki – przypomina to pracę stylisty. Ich hybrydowe połączenia streetwearu i awangardy są bardzo ekscytujące.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.