Malownicze polskie jeziora, surowy krajobraz greckiej Hydry, zapierająca dech w piersiach Wenecja. W wakacyjnym wydaniu „Vogue Polska” zabieramy was w wodną podróż pełną inspiracji i interesujących postaci. Sprawdźcie, co znajdziecie w środku lipcowo-sierpniowego wydania, do którego w najlepszych salonach Empik dołączamy prezent – miniaturę wody termalnej marki Avene.
Motywem przewodnim lipcowo-sierpniowego numeru jest woda. Razem z top modelką Małgosią Belą oraz fotografkami Magdą Wunsche i Agą Samsel udaliśmy się na grecką wyspę Hydrę. Tam wśród surowych i skąpanych w słońcu krajobrazów powstała sesja okładkowa – piękna opowieść́ o beztroskim życiu na wyspie. – Na Hydrze łatwo zapomina się o reszcie świata i jego problemach. Ciągłe maszerowanie schodami w górę i w dół wprawia odwiedzających w pewnego rodzaju trans, spotęgowany palącym słońcem i dzwonami kościelnymi bijącymi co godzinę – opisuje wyspę Filip Niedenthal i zdradza jej artystyczne i kulinarne sekrety. Najlepsze tzatziki zjemy w restauracji Ostria, ulokowanej tuż przy porcie, za to kalmary w panierce w restauracji Techne. Okazuje się, że na wyspie nie brakowało również przedstawicieli międzynarodowej socjety. Mieszkał tam Leonard Cohen, Juergen Teller, a także norweski pisarz Axel Jansen.
W dziale mody wybieramy ubrania i dodatki idealne na plażę, pokazujemy zdjęcia z pokazów, w których woda odegrała istotną rolę, oraz przyglądamy się Erze Wodnika, która inspiruje projektantów do wykorzystywania w kolekcjach odważnych wzorów i rękodzieła. Bierzemy także pod lupę wodę i jej wykorzystanie w przemyśle mody. – Podczas gdy prawie jedną trzecią populacji globu dotykają już odczuwalne skutki niedoborów czystej wody, moda beztrosko przelewa ok. 79 mld kubików rocznie – pisze w specjalnym raporcie Kamila Wagner i przekonuje, że w dziedzinie mody warto wdrożyć w życie prostą checklistę, która pomoże ograniczyć nasz ślad wodny. Do tego samego przekonuje Cyrill Gutsch z organizacji Parley for the Oceans, który w niespełna dekadę sprawił, że plastik uznano za przeżytek XX w., a opowiadanie się za ekologią – za oczywistość.
W wakacyjnym numerze „Vogue Polska” odwiedzamy także Barcelonę i nowe mieszkanie Blanki Miró Scrimieri. Właścicielkę platformy Vasquiat z młodymi markami oraz autorskiej marki modowo-wnętrzarskiej La Veste na Instagramie obserwuje ponad 520 tys. osób. W pracy kieruje się intuicją i improwizuje. Nie umie powiedzieć, czego potrzeba, by ją zauroczyć – To po prostu uczucie, uczuć się nie tłumaczy – wyjaśnia.
Z gorącej Hiszpanii przenosimy się do Wenecji, którą Małgosia Minta podgląda dla nas z perspektywy wody i talerza: – Gdy zejdzie się z turystycznego szlaku i wejdzie w labirynt uliczek, zostaje jedynie Wenecja i jej mieszkańcy, stragany, bicie dzwonów z okolicznych kościołów liczących najmniej sześć wieków, kawiarnie z wypolerowanymi marmurowymi barami i pałace zamienione w luksusowe hotele z widokiem na turkusowe kanały – opowiada dziennikarka i influencerka kulinarna, która oprowadza czytelników po najlepszych barach i restauracjach.
Wodne inspiracje widać także w dziale urody. Dziennikarka Michalina Murawska testuje podkłady na bazie wody i olejów i podpowiada, jak wybrać ten idealny. Przypominamy, co warto wiedzieć o ochronie i stylizacji włosów latem, a także przyglądamy się relaksującym właściwościom floatingu, który – jeśli uda nam się odpowiednio wyciszyć – dobrze wpłynie na umysł i ciało.
A to tylko ułamek tego, co dla was przygotowaliśmy! Adriana Prodeus rozmawia z Fran Lebovitz, której debiutancka książka „Metropolitan Life” z 1978 r. po ponad 40 latach ukazuje się po polsku pod tytułem „Nie w humorze”. Znana z ciętego języka amerykańska pisarka opowiada nam o Nowym Jorku, książkach i buncie przeciw zakazom. Przybliżamy także sylwetkę Nataszy Caban, która samotnie opłynęła jachtem świat. W wakacyjnym wydaniu „Vogue Polska” zdradza Annie Konieczyńskiej plany na kolejną, niesamowitą wyprawę. O wodzie w sztuce w dziale kultury pisze Anda Rottenberg, Grzegorz Piątek zabiera za to czytelników w podróż po przedwojennej Gdyni i opowiada o jej modernistycznej architekturze.
„Vogue Polska” w sprzedaży od 1 lipca.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.