Znaleziono 0 artykułów
21.10.2023
Artykuł partnerski

Różowy październik: Wella i OPI wraz z Amazonkami na rzecz walki z rakiem piersi

21.10.2023
(Fot. Materiały prasowe)

Co roku tysiące kobiet dostaje diagnozę: rak piersi. Choć nikt nie chce jej usłyszeć, to jednak im szybciej się to stanie, tym większe szanse na pomyślne leczenie. Dlatego tak ważne są zarówno badania profilaktyczne, jak i wsparcie chorujących osób. Orbico Salon Professional zaangażował się we współpracę z Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”, by zadbać nie tylko o urodę swoich klientek, lecz także o ich zdrowie.

Październik w Polsce i na całym świecie jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi. To temat, który tak naprawdę powinien być obecny w naszym życiu na co dzień i właśnie w październiku przypomina się o tym szczególnie – informuje o badaniach i wspiera inicjatywy na rzecz profilaktyki i chorujących osób, co procentuje przez kolejne miesiące. I całe szczęście. Wydawałoby się, że żyjemy w czasach, kiedy świadomość konieczności regularnych badań, takich jak USG piersi czy mammografia oraz samobadanie palpacyjne raz w miesiącu, powinna być na porządku dziennym. Niestety w codziennym biegu zapominamy o tej niezwykle ważnej kwestii – o tym, że profilaktyka ratuje życie. Rak piersi jest jedną z najczęstszych chorób nowotworowych wśród Polek. Czas odgrywa w jego przypadku ogromną rolę – wczesna diagnoza to szansa na wyleczenie i szybki powrót do zdrowia.

Nie tylko piękna, lecz przede wszystkim zdrowa – Orbico Salon Professional wspiera walkę z rakiem piersi

O ryzyku zachorowania na raka piersi i tym, co jest kluczowe w walce z nim, czyli o wczesnej diagnozie, warto pamiętać bez względu na czas w roku. Organizacje zajmujące się zdrowiem kobiet prowadzą kampanie edukacyjne, prelekcje i akcje charytatywne, które mają na celu zwiększenie świadomości na temat raka piersi oraz zebranie funduszy na badania naukowe i wsparcie chorych przez 12 miesięcy. Od 1 do 31 października następuje zaś kulminacja tych działań. Jest tak od 1985 roku, kiedy w Stanach Zjednoczonych utworzono „Narodowy Miesiąc Świadomości Raka Piersi” (NBCAM) w wyniku porozumienia Amerykańskiej Akademii Lekarzy Rodzinnych, firm farmaceutycznych i wielu sponsorów. Dziś „Różowy Październik” jest wydarzeniem globalnym. Bo nowotwór piersi to problem w każdej części świata. Co roku kolejne marki i korporacje dołączają do akcji organizowanych w ramach Miesiąca Świadomości Raka Piersi, aby część swoich dochodów przekazać na walkę z tą chorobą. Wśród nich znalazł się w tym roku Orbico Salon Professional, który podjął współpracę z Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”, przekazując 1 zł z każdej sprzedanej farby Shinefinity marki Wella Professionals oraz każdej buteleczki lakieru do paznokci OPI Nail Lacquer.

– Różowa wstążka, która symbolizuje akcję Miesiąca Świadomości Raka Piersi, to dla nas symbol nadziei i solidarności ze wszystkimi kobietami. Zaangażowaliśmy się w tę akcję, ponieważ wspieranie kobiet na wielu płaszczyznach jest częścią naszej pracy. Skoro dbamy o ich urodę, powinniśmy także zadbać o ich zdrowie – mówi Katarzyna Szafraniec-Leśniak, Salon Professional Area Director.

(Fot. Materiały prasowe)

Federacja Stowarzyszeń „Amazonki” wspiera zarówno osoby chorujące na raka piersi, jak i ich bliskich

W Polsce w ostatnich latach rośnie zachorowalność na nowotwór piersi – rocznie diagnozę słyszy ok. 18 tysięcy Polek. Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, z którą działania podjął Orbico Salon Professional, od momentu powstania w 1993 roku prowadzi akcje charytatywne, kampanie społeczne, wspiera i edukuje w zakresie świadomości raka piersi. Od jej przedstawicielek, jak i ze strony WWW dowiemy się wszystkiego, co trzeba wiedzieć o tym nowotworze. Co istotne, działaczki nie tylko szerzą profilaktykę, lecz przede wszystkim pomagają kobietom w chorobie, po mastektomii, zapewniając wsparcie psychiczne i przeprowadzając przez meandry choroby. Wśród nich są ochotniczki – odpowiednio przeszkolone przez ekspertki stowarzyszeń kobiety w pełni zrehabilitowane po leczeniu raka piersi, które doświadczyły choroby na własnej skórze i które też czerpią ze swojego zaangażowania, z niesienia pomocy innym. Federacja Stowarzyszeń „Amazonki” zapewnia również warsztaty dla bliskich wspierających osobę chorującą – ponieważ aktywna obecność najbliższego otoczenia sprzyja procesowi leczenia. Jednak ludzie bywają bezradni i nie wiedzą, jak postępować w obliczu choroby najbliższych. 

Organizując szkolenia i kampanie, tworząc materiały dotyczące profilaktyki i dla osób, które usłyszały diagnozę w różnych stadiach choroby, przedstawicielki Federacji Stowarzyszeń „Amazonki” współpracują z najlepszymi onkologami oraz psychoonkologami.

Zaangażowanie takich marek jak Wella czy OPI nie tylko pomaga klientkom włączyć się w działania mające na celu walkę z rakiem piersi, ale też wywołuje refleksję: „Kiedy ostatnio się badałam?”, „Czy przypomniałam mamie, siostrze i przyjaciółkom o profilaktyce?”, „Czy w moim bliskim otoczeniu nie ma osoby chorującej na raka piersi, która potrzebuje wsparcia?”. Są to pytania, które nie mogą zostać bez odpowiedzi. 

Paulina Klepacz
  1. Uroda
  2. Zdrowie
  3. Różowy październik: Wella i OPI wraz z Amazonkami na rzecz walki z rakiem piersi
Proszę czekać..
Zamknij