Różowy październik: Wella i OPI wraz z Amazonkami na rzecz walki z rakiem piersi
Co roku tysiące kobiet dostaje diagnozę: rak piersi. Choć nikt nie chce jej usłyszeć, to jednak im szybciej się to stanie, tym większe szanse na pomyślne leczenie. Dlatego tak ważne są zarówno badania profilaktyczne, jak i wsparcie chorujących osób. Orbico Salon Professional zaangażował się we współpracę z Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”, by zadbać nie tylko o urodę swoich klientek, lecz także o ich zdrowie.
Październik w Polsce i na całym świecie jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi. To temat, który tak naprawdę powinien być obecny w naszym życiu na co dzień i właśnie w październiku przypomina się o tym szczególnie – informuje o badaniach i wspiera inicjatywy na rzecz profilaktyki i chorujących osób, co procentuje przez kolejne miesiące. I całe szczęście. Wydawałoby się, że żyjemy w czasach, kiedy świadomość konieczności regularnych badań, takich jak USG piersi czy mammografia oraz samobadanie palpacyjne raz w miesiącu, powinna być na porządku dziennym. Niestety w codziennym biegu zapominamy o tej niezwykle ważnej kwestii – o tym, że profilaktyka ratuje życie. Rak piersi jest jedną z najczęstszych chorób nowotworowych wśród Polek. Czas odgrywa w jego przypadku ogromną rolę – wczesna diagnoza to szansa na wyleczenie i szybki powrót do zdrowia.
Nie tylko piękna, lecz przede wszystkim zdrowa – Orbico Salon Professional wspiera walkę z rakiem piersi
O ryzyku zachorowania na raka piersi i tym, co jest kluczowe w walce z nim, czyli o wczesnej diagnozie, warto pamiętać bez względu na czas w roku. Organizacje zajmujące się zdrowiem kobiet prowadzą kampanie edukacyjne, prelekcje i akcje charytatywne, które mają na celu zwiększenie świadomości na temat raka piersi oraz zebranie funduszy na badania naukowe i wsparcie chorych przez 12 miesięcy. Od 1 do 31 października następuje zaś kulminacja tych działań. Jest tak od 1985 roku, kiedy w Stanach Zjednoczonych utworzono „Narodowy Miesiąc Świadomości Raka Piersi” (NBCAM) w wyniku porozumienia Amerykańskiej Akademii Lekarzy Rodzinnych, firm farmaceutycznych i wielu sponsorów. Dziś „Różowy Październik” jest wydarzeniem globalnym. Bo nowotwór piersi to problem w każdej części świata. Co roku kolejne marki i korporacje dołączają do akcji organizowanych w ramach Miesiąca Świadomości Raka Piersi, aby część swoich dochodów przekazać na walkę z tą chorobą. Wśród nich znalazł się w tym roku Orbico Salon Professional, który podjął współpracę z Federacją Stowarzyszeń „Amazonki”, przekazując 1 zł z każdej sprzedanej farby Shinefinity marki Wella Professionals oraz każdej buteleczki lakieru do paznokci OPI Nail Lacquer.
– Różowa wstążka, która symbolizuje akcję Miesiąca Świadomości Raka Piersi, to dla nas symbol nadziei i solidarności ze wszystkimi kobietami. Zaangażowaliśmy się w tę akcję, ponieważ wspieranie kobiet na wielu płaszczyznach jest częścią naszej pracy. Skoro dbamy o ich urodę, powinniśmy także zadbać o ich zdrowie – mówi Katarzyna Szafraniec-Leśniak, Salon Professional Area Director.
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki” wspiera zarówno osoby chorujące na raka piersi, jak i ich bliskich
W Polsce w ostatnich latach rośnie zachorowalność na nowotwór piersi – rocznie diagnozę słyszy ok. 18 tysięcy Polek. Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, z którą działania podjął Orbico Salon Professional, od momentu powstania w 1993 roku prowadzi akcje charytatywne, kampanie społeczne, wspiera i edukuje w zakresie świadomości raka piersi. Od jej przedstawicielek, jak i ze strony WWW dowiemy się wszystkiego, co trzeba wiedzieć o tym nowotworze. Co istotne, działaczki nie tylko szerzą profilaktykę, lecz przede wszystkim pomagają kobietom w chorobie, po mastektomii, zapewniając wsparcie psychiczne i przeprowadzając przez meandry choroby. Wśród nich są ochotniczki – odpowiednio przeszkolone przez ekspertki stowarzyszeń kobiety w pełni zrehabilitowane po leczeniu raka piersi, które doświadczyły choroby na własnej skórze i które też czerpią ze swojego zaangażowania, z niesienia pomocy innym. Federacja Stowarzyszeń „Amazonki” zapewnia również warsztaty dla bliskich wspierających osobę chorującą – ponieważ aktywna obecność najbliższego otoczenia sprzyja procesowi leczenia. Jednak ludzie bywają bezradni i nie wiedzą, jak postępować w obliczu choroby najbliższych.
Organizując szkolenia i kampanie, tworząc materiały dotyczące profilaktyki i dla osób, które usłyszały diagnozę w różnych stadiach choroby, przedstawicielki Federacji Stowarzyszeń „Amazonki” współpracują z najlepszymi onkologami oraz psychoonkologami.
Zaangażowanie takich marek jak Wella czy OPI nie tylko pomaga klientkom włączyć się w działania mające na celu walkę z rakiem piersi, ale też wywołuje refleksję: „Kiedy ostatnio się badałam?”, „Czy przypomniałam mamie, siostrze i przyjaciółkom o profilaktyce?”, „Czy w moim bliskim otoczeniu nie ma osoby chorującej na raka piersi, która potrzebuje wsparcia?”. Są to pytania, które nie mogą zostać bez odpowiedzi.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.