Japońska wytwórnia animacji w związku z pandemią zamknęła drzwi dla zwiedzających. By dalej inspirować fanów, właściciele założyli kanał na YouTubie.
Znane ze swojej tajemniczej aury studio, zazwyczaj nie pozwala na fotografowanie swoich wnętrz. Bilety można kupić tylko z wyprzedzeniem, na konkretną godzinę. Zaskakuje więc śmiała decyzja, by otworzyć drzwi do studia w mediach społecznościowych. Dzięki wirtualnej wycieczce można podziwiać antyki i dekoracje ze słynnych animacji.
W pierwszym filmie widać wejście do budynku, z oknem udekorowanym jak z „Mojego sąsiada Totoro”. W kolejnym można oglądać sklep z antykami rodem z „Szeptu serca” i „Narzeczonej dla kota”. Uważni widzowie dostrzegli także oryginalne szkice z animacji „Laputa – podniebny zamek” i „Zrywa się wiatr”. Trzecie wideo otwiera przed nami pokój Space of Wonder, w którym znajdziemy ogromny fresk z uśmiechającym się słońcem. Towarzyszą mu wysokie drzewa i postacie z animacji – Kiki i Nausicaä z Doliny Wiatru.
Studio Ghibli, założone w 1985 roku przez Isao Takahatę i Hayao Miyazakiego, do tej pory wyprodukowało 22a filmy pełnometrażowe cieszące się popularnością na całym świecie, zarówno wśród widzów, jak i krytyków. Studio wyróżniają olśniewające animacje i epickie historie, które na stałe wpisały się w japońską popkulturę. Jedna z produkcji – „Spirited Away: W krainie Bogów” – w 2002 roku przyniosła Miyazakiemu Oscara dla najlepszego filmu animowanego. Od 1 lutego można oglądać 21 animacji za darmo na platformie Netfliksa.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.