16 grudnia rozpoczął się konkurs dla młodych reżyserów organizowany przez dom produkcyjny Papaya Films. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Upside down stories”, a uczestnicy będą mogli spróbować swoich sił w trzech kategoriach: Branded, Music i Instagram Stories. Zgłoszenia można przesyłać do 20 stycznia 2020 r.
Świat kina rządzi się własnymi prawami. Czasami ważniejsze od wykształcenia i doświadczenia, okazują się pomysł i talent. Z myślą o nowym pokoleniu twórców dom produkcyjny Papaya Films stworzył Papaya Young Directors. 16 grudnia rozpoczęła się siódma edycja konkursu, którego celem jest wprowadzenie młodych twórców do branży filmowej. Jak podkreślają organizatorzy, w Papaya Young Directors nie wymaga się doświadczenia. Najważniejsza jest oryginalność pomysłu.
Hasłem tegorocznej edycji jest „Upside down stories”, które ma zachęcać uczestników do prezentowania odważnych, niepokornych, a nawet wywrotowych projektów. W Papaya Young Directors 2020 młodzi twórcy będą mieli okazję spróbować swoich sił w trzech kategoriach: znanych z poprzednich edycji – Branded Stories i Music Stories oraz zupełnie nowej Instagram Stories. W poprzednich sześciu edycjach konkursu zrealizowano blisko 100 filmów dla 45 różnych sponsorów.
W pierwszym etapie konkursu uczestnicy zmierzą się z napisaniem eksplikacji reżyserskiej przedstawiającej pomysł na film reklamowy lub teledysk dla Partnerów Głównych, wśród których znalazły się takie marki jak Facebook, PZU czy Coca-Cola. Nowością w siódmej edycji konkursu jest kategoria Instagram Stories, w ramach której uczestnicy będą mogli stworzyć pionowy, dostosowany do formatu mediów społecznościowych, film.
Kilkudziesięcioosobowe jury, w którego skład wchodzą doświadczeni reżyserzy, dyrektorzy kreatywni, copywriterzy i operatorzy, wybierze najlepsze eksplikacje. Ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu, w którym wezmą udział w warsztatach i przygotowaniach shooting boardu. Finaliści konkursu otrzymają budżet w wysokości 10 tys. zł na realizację swoich pomysłów.
Pod koniec maja 2020 r. odbędzie się gala finałowa, na której zwycięzcom zostaną wręczone nagrody, a ich filmy obejrzy szeroka publiczność. W ubiegłym roku w całodniowym evencie, połączonym z wydarzeniami towarzyszącymi, wzięło udział ponad 5 tys. osób.
– To największy konkurs filmowo-reklamowy w Europie, który umożliwia przebicie się do branży bez żadnego doświadczenia. Najważniejszy jest oryginalny pomysł – mówi Ola Sobieraj z Papaya Films. – Papaya Young Directors dedykowany jest młodym i kreatywnym twórcom w wieku 20-35 lat. Do konkursu może zgłosić się każdy, niezależnie od tego co robi lub robił – dodaje.
Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne w wysokości 15 i 25 tys. zł, a twórcy najlepszej produkcji w kategorii Instagram Stories mają szansę wygrać wyjazd na festiwal SXSW 2021 w Austin w Teksasie.
Zgłoszenia do siódmej edycji konkursu można przesyłać do 20 stycznia 2020 r. Pomysły można pisać w pojedynkę lub w duecie. Więcej informacji znajdziecie pod linkiem.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.