W obliczu pandemii międzynarodowi projektanci pokazują, jak lockdown wpływa na ich pracę twórczą. Projekt Connected, w którym udział wzięła polska dizajnerka, Maria Jeglińska-Adamczewska, miał swoje uroczyste otwarcie 11 września w Muzeum Designu w Londynie. Co goście zobaczą na wystawie?
Dziewięciu twórców zaangażowanych w projekt miało za zadanie stworzyć stoły, krzesła lub inne siedziska, które będą odpowiednie do długotrwałej pracy w domu, a jednocześnie będą tworzyć domową wspólnotę. Wyzwanie zostało rzucone przez Stowarzyszenie Handlowe Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego (AHEC), zakład produkcji mebli Benchmark oraz Muzeum Designu w Londynie. Proces twórczy był dokumentowany – nagrane materiały mają być częścią większego dokumentalnego projektu.
W Muzeum Designu w Londynie zostały zaprezentowane powstałe projekty. Do stworzenia mebli projektanci mogli użyć jednego spośród trzech zrównoważonych gatunków amerykańskiego drewna liściastego: wiśni, klonu lub czerwonego dębu. Biorąca udział w projekcie Polka, Maria Jeglińska-Adamczewska wybrała wiśnię.
„Arco”, czyli projekt Jeglińskiej, to prostokątny, podłużny stół z dwoma krzesłami. Forma krzeseł jest genialnie zaprojektowana. Składają się one z większych, lekko zakrzywionych kawałków drewna wiśni, o niesamowitej, ciepłej barwie. Wielu z uczestników również postawiło na komfortowe i użyteczne stoły. Taki mebel zaprojektowały na przykład włoskie designerki ze Studiopepe, proponujące mebel o opływowych kształtach. Szwajcar Ini Archibong dodał do projektu głęboką zieleń. Sabine Marcelis prezentuje za to kompaktowe biurko skrywające w środku mocny żółty kolor.
Oprócz wspomnianych projektów na wystawie prezentowane są dzieła Marii Brunn (Dania), Heatherwick Studio (Wielka Brytania), Jaime Hayona (Hiszpania), Sebastiana Herknera (Niemcy) i Studio Swine (Wielka Brytania/Japonia).
Wirtualna wersja wystawy dostępna na stronie: https://www.connectedbydesign.online
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.