Projekty Aleksandry Karolak, Anny Jaszczyk oraz Tycjana Twardowskiego zyskały uznanie jury konkursu „Klucz do przyszłości Rolls-Royce’a". W nagrodę studenci krakowskiej ASP, których propozycje wybrano spośród 95 zgłoszeń, odwiedzili siedzibę marki Rolls-Royce’a w Goodwood. Młodzi twórcy w towarzystwie dziennikarzy oraz Fryderyka Zyski, wykładowcy ASP i opiekuna projektu, zwiedzili fabrykę marki oraz spotkali się z szefem designu Rolls-Royce’a Andersem Warmingiem.
Pod koniec 2022 roku krakowska Akademia Sztuk Pięknych połączyła siła z legendarną marką samochodów luksusowych, organizując konkurs dla studentów Wydziału Form Przemysłowych. Zadanie? Stworzenie klucza do Rolls-Royce’a przyszłości. Młodzi twórcy stanęli przed nie lada wyzwaniem. W końcu to od kluczyka zaczyna się kontakt właściciela z tym w pełni spersonalizowanym autem: - Przyszłością może być nie to, jak klucz wygląda, ale jakie daje doświadczenie – powiedział w listopadzie 2022 roku o projekcie Martin Simmet, projektant Rollce-Royce, który opiekował się projektem z ramienia brandu.
Młodzi kreatorzy zaczęli od przygotowania moodboardów oraz mapy skojarzeń, na których umieścili wszystko, co kojarzyło im się z marką Rolls-Royce’a. Następnie, w połowie trwania konkursu, omawiali swoje projekty podczas spotkań przypominających konsultacje z potencjalnym klientem RR. To pomogło studentom poznać bliżej filozofię marki, w której klient współtworzy swój samochód.
Do udziału w konkursie zgłosiło się ponad 90 studentów. Obrady jury były burzliwe, ale ostatecznie udało się wybrać trzech zwycięzców: Aleksandrę Karolak, Annę Jaszczyk i Tycjana Twardowskiego. - Te trzy prace pokazują różne podejścia do luksusu – mówił Fryderyk Zyska 3 lutego po ogłoszeniu wyników konkursu. W nagrodę przyszli projektanci udali się do siedziby brytyjskiej marki w Goodwood.
Położona w hrabstwie West Sussex siedziba i fabryka Rolls-Royce’a zbudowano tak, by miała jak najmniejszy wpływ na otaczający ją krajobraz i środowisko naturalne. Znajdziemy tu więc m.in. zaludnione rybami stawy, ule oraz pochyły dach, który w całości pokrywają rośliny. Nie tylko usprawniają jego izolację, ale sprawiają, że budynek wtapia się w otoczenie.
Razem ze zwycięzcami konkursu mogliśmy przyjrzeć się każdemu etapowi produkcji najbardziej luksusowych samochodów na świecie: począwszy od wizyty w przestrzeni, gdzie odbywają się konsultacje z teamem projektowym, po obserwację, jak na różnych etapach produkcji są konstruowane ręcznie takie modele jak Phantom czy Ghost. Wisienką na torcie była możliwość rozmowy z szefem designu Rolls-Royce’a Andersem Warmingiem, który opowiedział o pracy zespołu, współpracy z klientami oraz o słynnym miodzie z logo Rolls-Royce’a, którego smak znają tylko nieliczni.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.