„Zielona granica” Agnieszki Holland to jeden z najważniejszych polskich filmów ostatnich lat. Poruszająca produkcja o kryzysie migracyjnym została doceniona na międzynarodowych festiwalach. Teraz film z Mają Ostaszewską i Tomaszem Włosokiem powalczy również o „Oscara kina niezależnego”.
Choć „Zielona granica” trafiła do kina ponad rok temu, film Agnieszki Holland wciąż zbiera najważniejsze wyróżnienia i międzynarodowe nagrody. Z Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji polska reżyserka wyjechała aż z trzema statuetkami, w tym Nagrodą Specjalną Jury. Na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych „Zieloną granicę” doceniono Nagrodą Publiczności i Złotymi Lwami, a niedługo później również Orłem dla najlepszego filmu. Film Holland miał również szansę na Europejską Nagrodę Filmową w trzech kluczowych kategoriach.
Teraz do listy wyróżnień jednego z najlepszych polskich filmów ostatnich lat dołączyła nominacja do „Oscarów kina niezależnego”.
„Zielona granica” z nominacją do nagrody Film Independent Spirit Awards dla najlepszego filmu międzynarodowego
Film Independent Spirit Awards uchodzi za jedną z najważniejszych nagród filmowych przyznawanych niezależnym produkcjom, które oscarowe jury zazwyczaj pomija. Na początku grudnia ogłoszono tegoroczne nominacje do „Oscarów kina niezależnego”. Wśród nich znalazły się takie tytuły, jak „Anora”, „W blasku telewizora” czy „Substancja”.
„Zielona granica” znalazła się w gronie kandydatów do nagrody w kategorii najlepszy film międzynarodowy. Film Holland powalczy o nagrodę z innymi festiwalowymi perełkami – indyjskimi „Wszystkimi odcieniami światła”, łotewskim „Flow”, chińskim „Czarnym psem” i brytyjskim „Hard Truths”.
Oto nominacje do nagród Film Independent Spirit Awards w najważniejszych kategoriach.
Najlepszy film
- „Anora”
- „W blasku telewizora”
- „Nickel Boys”
- „Sing Sing”
- „Substancja”
Najlepszy pierwszy film
- „Didi”
- „In the Summers”
- „Janet Planet”
- „Lekcja gry na pianinie”
- „Problemista”
Najlepsza reżyseria
- Ali Abbasi, „Wybraniec”
- Sean Baker, „Anora”
- Brady Corbet, „The Brutalist”
- Alonso Ruizpalacios, „Apetyt na więcej. La Cocina”
- Jane Schoenbrun, „W blasku telewizora”
Najlepszy scenariusz
- Scott Beck, Bryan Woods, „Heretic”
- Jesse Eisenberg, „Prawdziwy ból”
- Megan Park, „My Old Ass”
- Aaron Schimberg, „A Different Man”
- Jane Schoenbrun, „W blasku telewizora”
Najlepszy pierwszy scenariusz
- Joanna Arnow, „The Feeling That the Time for Doing Something Has Passed”
- Annie Baker, „Janet Planet”
- India Donaldson, „Good One”
- Julio Torres, „Problemista”
- Sean Wang, „Didi”
Najlepsza rola pierwszoplanowa
- Amy Adams, „Nightbitch”
- Ryan Destiny, „The Fire Inside”
- Colman Domingo, „Sing Sing”
- Keith Kupferer, „Ghostlight”
- Mikey Madison, „Anora”
- Demi Moore, „Substancja”
- Hunter Schafer, „Cuckoo”
- Justice Smith, „W blasku telewizora”
- June Squibb, „Thelma”
- Sebastian Stan, „Wybraniec”
Najlepsza rola drugoplanowa
- Yura Borisov, „Anora”
- Joan Chen, „Didi”
- Kieran Culkin, „Prawdziwy ból”
- Danielle Deadwyler, „Lekcja gry na pianinie”
- Carol Kane, „Pomiędzy świątyniami”
- Karren Karagulian, „Anora”
- Kani Kusruti, „Girls Will Be Girls”
- Brigette Lundy-Paine, „W blasku telewizora”
- Clarence „Divine Eye” Maclin, „Sing Sing”
- Adam Pearson, „A Different Man”
Najlepsza przełomowa rola
- Isaac Krasner, „Big Boys”
- Katy O'Brian, „Love Lies Bleeding”
- Mason Alexander Park, „National Anthem”
- Réné Pérez Joglar, „In The Summers”
- Maisy Stella, „My Old Ass”
Najlepszy dokument
- „Gaucho Gaucho”
- „Lato Kolibrów”
- „Nie chcemy innej ziemi”
- „Patrice: The Movie”
- „Ścieżka dźwiękowa zamachu stanu”
Najlepszy film międzynarodowy
- „Wszystkie odcienie światła”
- „Flow”
- „Czarny pies”
- „Zielona granica”
- „Hard Truths”
Najlepszy nowy serial
- „Reniferek”
- „Diarra From Detroit”
- „English Teacher”
- „Fantasmas”
- „Szogun”
Najlepszy nowy serial dokumentalny
- „Erased: WW2's Erased Heroes of Color”
- „Hollywood Black”
- „Photographer”
- „Ren Faire”
- „Social Studies”
Najlepsza rola pierwszoplanowa w serialu
- Brian Jordan Alvarez, „English Teacher”
- Richard Gadd, „Reniferek”
- Lily Gladstone, „Most zbrodni”
- Kathryn Hahn, „To zawsze Agata”
- Cristin Milioti, „Pingwin”
- Julianne Moore, „Mary & George”
- Hiroyuki Sanada, „Szogun”
- Anna Sawai, „Szogun”
- Andrew Scott, „Ripley”
- Julio Torres, „Fantasmas”
Najlepsza rola drugoplanowa
- Tadanobu Asano, „Szogun”
- Enrico Colantoni, „English Teacher”
- Betty Gilpin, „Trzy kobiety”
- Chloe Guidry, „Most zbrodni”
- Moeka Hoshi, „Szogun”
- Stephani Koenig, „English Teacher”
- Patti Lupone, „To zawsze Agata”
- Nava Mau, „Reniferek”
- Ruth Negga, „Uznany za winnego”
- Brian Tee, „Ekspatki”
Najlepsza przełomowa rola w serialu
- Jessica Gunning, „Reniferek”
- Diarra Kilpatrick, „Diarra From Detroit”
- Joe Locke, „To zawsze Agata”
- Megan Scott, „Penelope”
- Hoa Xuande, „Sympatyk”
Zobacz także:
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.