W sobotę, 5 września, podczas gali finałowej 7. edycji konkursu dla najzdolniejszych młodych filmowców wręczono aż 10 nagród i wyróżnień. Statuetką Grand Prix doceniono projekt Heleny Ganjalyan i Bartosza Szpaka.
Konkurs Papaya Young Directors powstał z myślą o nowym pokoleniu filmowców, którzy wyróżniają się talentem i oryginalnymi pomysłami. Hasło 7. edycji konkursu, organizowanego przez dom produkcyjny Papaya Films, brzmiało „Upside down stories”, a miało zachęcać uczestników do prezentowania odważnych, niepokornych, a nawet wywrotowych projektów. Spośród ponad 1500 zgłoszonych scenariuszy z całego świata wybrano najlepsze, które znalazły się w finale PYD. W sobotę, 5 września w Teatrze Studio, odbyła się gala finałowa, podczas której wręczono rekordową ilość 10 nagród i wyróżnień.
Grand Prix i nagrodę główną w kategorii Branded Stories otrzymali Helena Ganjalyan i Bartosz Szpak za film „Ja” zrealizowany dla marki Tyskie. Kreatywny duet aktorki-choreografki i kompozytora-aktora wziął na warsztat popularny slogan marki „Przejdźmy na Ty” i zaproponował jego kreatywną interpretację. Wyróżnienie w tej samej kategorii otrzymali Michał Kidawa za kampanię „Seks jak z obrazka” dla marki Durex oraz Paweł “Dyzio” Włazewicz, twórca spotu „Dostajemy” zrealizowanego dla marki DPD.
W kategorii Music Stories nagroda główna trafiła w ręce duetu: Michała Włodarczyka i Łukasza Rucińskiego za teledysk „Transparent” zrealizowany do utworu „Ojciec i syn” Skubasa. Wyróżnienie otrzymała Terézia Halamová. Pochodząca ze Słowacji reżyserka przygotowała teledysk do utworu “Move Honey” autorstwa duetu SMOLIK / KEV FOX.
Nowością w tegorocznej odsłonie konkursu była kategoria Instagram Stories, podzielona na dwie podkategorie: reklamową i teledyskową. W pierwszej z nich nagrodę główną otrzymali Katarzyna Jarecka i Jakub Skitek za film „Ciasny kadr" zrealizowany dla marki Durex. Z kolei w kategorii teledyskowej doceniono klip Karola Wójcika do piosenki „Że jestem” Natalii Przybysz.
– 7. edycja była wyjątkowa pod wieloma względami – otrzymaliśmy rekordową liczba zgłoszeń, w tym zagranicznych, a przede wszystkim, powstałe filmy prezentowały bardzo wysoki i wyrównany poziom. Uczestnicy konkursu poruszyli ważne tematy i przedstawiali zaangażowane społecznie scenariusze, co pozwoliło nam także zobaczyć, jakie sprawy są dla nich ważne – mówi Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films oraz pomysłodawca konkursu Papaya Young Directors.
Start kolejnej, 8. edycji konkursu, planowany jest na początek 2021 roku.
Pełna lista laureatów:
Grand Prix
Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan "Ja" Tyskie
Kategoria Branded Stories
I nagroda
Bartosz Szpak & Helena Ganjalyan "Ja" Tyskie
Wyróżnienia:
Michał Kidawa "Seks jak z obrazka” Durex
Paweł "Dyzio" Włazewicz "Dostajemy" DPD
Kategoria Music Stories
I nagroda
Michał Włodarczyk & Łukasz Ruciński "Transparent" SKUBAS - "Ojciec i syn"
Wyróżnienie
Terézia Halamová "Move honey" SMOLIK / KEV FOX
Kategoria Instagram Stories
Film reklamowy
I nagroda
Katarzyna Jarecka & Jakub Skitek "Ciasny kadr" Durex
Teledysk
I nagroda
Karol Wójcicki "Że jestem" Natalia Przybysz
Nagrody Specjalne:
Nagroda Heliograf - za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser & autor zdjęć
DIR Olga Chernykh
DOP Jane Bondarenko, Olga Chernykh
"Express your taste” Coca-Cola
Nagroda Panavision - dla autora zdjęć
Autor zdjęć: Patryk Majchrzak
Teledysk KROKI „Fading all out” w reżyserii Ewy Mroczkowskiej
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.