Kultowe sneakersy w ekologicznym wydaniu
Dzięki nowej cholewce Primegreen, wykonanej w 50 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu, kultowy model adidas Stan Smith jest jeszcze bardziej przyjazny środowisku. W sesji promującej model, zrealizowanej dla „Vogue Polska”, wystąpiło pięć polskich influencerek.
Choć trudno w to uwierzyć, zanim kultowe adidasy Stan Smith stały się światowym fenomenem, powstały z myślą o profesjonalnych tenisistach. Projekt skórzanych butów, które sprawdziłyby się na korcie, narodził się w głowie Horsta Dasslera, syna założyciela marki adidas, Adiego Dasslera. Jako miłośnik tenisa Horst chciał połączyć maksymalną wygodę z prostym i ponadczasowym designem. Zaprezentowany w 1965 r. model przedefiniował pojęcie butów sportowych. Tak narodziła się legenda.
Sylwetka z kortu przeniosła się na ulice, gdzie od lat 80. biła rekordy popularności, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli butów na świecie. Przez dekady sneakersy adidas Stan Smith pozostawały niezmienne. Ikoniczne tenisówki noszą, m.in. Victoria Beckham, Katie Holmes, Gigi Hadid, Hailey Bieber, Zendaya i Kendall Jenner.
Od tego czasu model adidas Stan Smith doczekał się najróżniejszych wariacji. Teraz jednak nadszedł czas na rewolucyjną zmianę, tym razem nie w wyglądzie kultowych tenisówek, lecz w sposobie, w jaki są tworzone.
W trosce o środowisko
W obliczu postępującego kryzysu klimatycznego świat mody bezustannie poszukuje przyjaznych środowisku rozwiązań – od etapu doboru materiału przez metody produkcji aż po sprzedaż. Projektanci eksperymentują z tkaninami pozyskiwanymi z konopi, skórki z ananasa, a nawet grzybów. Marka adidas, świadoma spoczywającej na niej odpowiedzialności branżowego lidera, intensywnie pracuje nad bardziej ekologicznymi rozwiązaniami. Najnowszą odsłoną tych działań są nowe buty Stan Smith.
Kultowe sneakersy doczekały się nowej cholewki Primegreen, którą wykonano w 50 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu. Dzięki temu rozwiązaniu model zachował ikoniczną sylwetkę, stając się jednocześnie jeszcze bardziej przyjazny środowisku. Nowe adidasy Stan Smith to przykład butów przyszłości – łączą klasyczny design z troską o planetę. Dzięki temu rozwiązaniu kultowa sylwetka jest teraz ponadczasowa.
Klasyka dla każdego
W ramach lokalnej kampanii adidas Stan Smith marka zaprosiła do współpracy pięć znanych influencerek – Ofelię Igę Krefft, Paulinę Gabrielyan, Olę Poems, Domi Ziemek i Kat Astro. Każdą z nich poproszono o stworzenie własnej interpretacji kultowej sylwetki. Efektem ich pracy jest sesja zdjęciowa, która ukazała się na łamach kwietniowo-majowego numeru „Vogue Polska”.
Na inspirowanych naturą zdjęciach influencerki zaprezentowały autorskie stylizacje, udowadniając, że adidas Stan Smith to najbardziej uniwersalny model sneakersów. Zdjęcia przygotował fotograf Jacek Kołodziejski, przy stylizacjach pomagała Marcela Stańczyk, a bajkową scenografię stworzył duet – Agata Kleczkowska i Zuzanna Piętkowska.
Marka odpowiedzialna
Ekologiczna odsłona modelu adidas Stan Smith to kolejny krok w stronę zrównoważonej przyszłości. W trosce o środowisko marka zobowiązała się, m.in. ograniczyć produkcję plastikowych odpadów. Do 2024 r. adidas chce wykorzystywać w procesie produkcyjnym jedynie poliester pochodzący z recyklingu.
1/5Polskie influencerki w kampanii ekologicznych sneakersów Adidas Stan Smith
Ofelia Iga Krefft