Premierowo na Vogue.pl: nowa kampania marki CONFASHION
Kinga Król – założycielka i projektantka marki CONFASHION, mówi o sobie często, że sprzedaje nie tylko ubrania, ale pewne wartości i styl życia. Ten ostatni bazuje przede wszystkim na ekspresji i modowej odwadze – mocne kolory i wzory są już bowiem znakami rozpoznawczymi jej kolekcji. Najnowsza, na jesień-zimę 2018-2019 obudowana została wokół motywu kraty.
Mimo że punktem wyjścia do stworzenia nowej kolekcji była krata jako deseń nierozerwalnie kojarzony z jesienią, Król unika dosłowności. Przeciwnie, podchodzi do tego motywu w sposób analityczny, by nie powiedzieć matematyczny, patrząc na niego jako na wzór zbudowany z przecinających się pod kątem prostym linii. Ułożone w różnych konfiguracjach, na jesienno-zimowych projektach tworzą kratę angielską, utrzymaną w różnorodnej kolorystyce i nałożoną na… kolaż ze skrawków czasopism.
Ta złożona koncepcja przekłada się jednak na wyjątkowo łatwą w noszeniu kolekcję. Duża w tym zasługa prostych i nieskomplikowanych form, które nie tylko jeszcze bardziej eksponują wielowymiarowość deseni, ale sprawiają, że projekty przypadną do gustu zarówno miłośniczkom spektakularnego efektu i zagorzałym indywidualistkom, jak i tym, które do mody podchodzą nieco bardziej pragmatycznie. Owszem, w kolekcji dominują kolorowe sukienki, w których krata towarzyszy kwiatom i płaszcze z plisowanym, wzorzystym tyłem. Obok nich znalazły się jednak także plisowane spódnice, w których tylko jedną stronę pokryto wzorem. Te ostatnie świetnie sprawdzą się towarzystwie prostego, czarnego topu z golfem lub lekko oversize’owego T-shirtu.