Premierowo na Vogue.pl: Wnętrze butiku Hermès w Warszawie
W półkolistym narożniku Hotelu Europejskiego przed wojną mieściły się salon Fiata i sklep z porcelaną, a teraz swój butik otwiera Hermès. To pierwszy w Polsce salon marki.
Wnętrze butiku owiane było tajemnicą. Duże witryny od Krakowskiego Przedmieścia zasłonięto, a mediom pomimo wielu próśb nie pokazano nawet szkiców projektu. Do ostatniego momentu, czyli środy 27 listopada, nie wyciekło żadne zdjęcie wystroju. W atmosferze radosnego oczekiwania odbyła się więc huczna premiera sklepu, na którą zaproszono specjalnych gości. Następnego dnia rano w kolejce do sklepu ustawiła się kolejka pierwszych klientów.
Jasne wnętrze o powierzchni 216 mkw. zaprojektowało paryskie biur architektoniczne RDAI w charakterystycznym dla marki stylu pełnym jeździeckich motywów z elementami miodowej skóry i złota. Zaraz po wejściu do butiku klientom ukazuje się exlibris Hèrmesa przedstawiający konia, powóz i woźnicę. Mozaika została wykonana z matowego metalu, inkrustowana w marmurowej posadzce w szachownicę. Uwagę zwracają też dywany i ażurowy parawan eksponujący flagowy produkt marki, czyli chusty (wśród nich projekty Jana Bajtlika), oraz posągi koni umieszczone w niszach. Sklep w strefie damskiej i męskiej oferuje zarówno ubrania, buty, akcesoria jak i perfumy. W części z kolekcją dla dzieci znajdziemy ubranka i zabawki, a w strefie wnętrzarskiej porcelanę i elementy wyposażenia domu.