Gwiazdy w domowej kampanii Valentino
W najnowszej kampanii reklamowej domu mody wystąpią, m.in. Naomi Campbell, Laura Dern, Christy Turlington, Gwyneth Paltrow i Adut Akech. Zdjęcia wykonają ich bliscy w domowym zaciszu. W ramach akcji #ValentinoEmpathy marka wesprze również walczący z pandemią szpital Lazzaro Spallanzani w Rzymie.
W czasie globalnej kwarantanny i społecznego dystansowania marki, magazyny, projektanci i artyści wykazują się nieograniczoną kreatywnością, by odnaleźć się w nowej sytuacji. Kolejne, domowe kampanie powstają na odległość, poprzez FaceTime i kamerki internetowe. Tego typu niecodzienne sesje zaprezentowali już, m.in. Jacquemus, „Vogue Italia” i fotograf Nick Knight.
Teraz do grona marek eksperymentujących z formułą kampanii w czasie kryzysu dołączyło Valentino. Pod hasłem #ValentinoEmpathy dom mody zaprezentuje damsko-męską kolekcję na sezon jesień-zima 2020-21. Pierpaolo Piccioli, dyrektor kreatywny marki, zaprosił do współpracy całą plejadę gwiazd, w tym Naomi Campbell, Laurę Dern, Christy Turlington, Gwyneth Paltrow, Leon Dame, Liu Wen i Adut Akech, a lista nazwisk stale się wydłuża.
Tematem przewodnim kampanii ma być empatia i potrzeba bliskości, tak ważne w czasie światowej izolacji, która zmusza nas do pozostania w domach, często daleko od naszych bliskich i przyjaciół. W ramach #ValentinoEmpathy gwiazdy ubrane w kreacje włoskiego domu mody zapozują do zdjęć w swoich domach, a za obiektywem staną ich bliscy. Kampania będzie zbiorem intymnych portretów, a zarazem dokumentacją życia w zamknięciu.
#ValentinoEmpathy będzie również połączone ze zbiórką środków na rzecz szpitala Lazzaro Spallanzani w Rzymie, rodzinnym mieście Piccolego, który jest jednym z głównych ośrodków walki z koronawirusem we Włoszech. Do tej pory dyrektor kreatywny marki i ambasadorowie kampanii przekazali łącznie milion euro na rzecz instytucji, a jak zaznaczyli, jeżeli będzie to konieczne, na tym pomoc się nie skończy.
Od wybuchu pandemii grupa Mayhoola i Valentino przekazały dwa miliony euro na rzecz szpitala Sacco i włoskiego funduszu państwowego, milion euro na rzecz francuskiej organizacji La Fondation Hôpitaux de Paris - Hôpitaux de France (FHP-HF) oraz kolejne milion euro na rzecz hiszpańskich szpitali polowych w Madrycie.
2/20Gwiazdy w domowej kampanii Valentino
Adut Akech