Kampania Alexandra McQueena jesień-zima 2020: Siła wspólnoty
Dyrektor kreatywna Sarah Burton przy tworzeniu kolekcji inspirowała się więziami międzyludzkimi. Zdjęcia do kampanii powstały w Walii.
Motywem przewodnim najnowszej kolekcji jest otwartość na drugiego człowieka,. „Ta kolekcja to list miłosny do kobiet, rodzin i przyjaciół. Zainspirowaliśmy się Walią i ciepłem jej artystycznego i poetyckiego dziedzictwa, folklorem i rzemiosłem. Ubrania zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Serca symbolizują wspólnotę” - pisze Burton o nowej kolekcji.
Czerwień nawiązuje do smoka z walijskiej flagi, a serca do tradycji obdarowywania ukochanej osoby na znak przywiązania. W kolekcji nie zabrakło koców, symbolizujących ochronę. Pojawiły się też białe, długie suknie, skórzane płaszcze i marynarki ze smoczymi rękawami.
Twarzą najnowszej kampanii zostały Anok Yai, Sora Choi i Jill Kortleve. Za zdjęcia odpowiedział Jamie Hawkesworth.