Znaleziono 0 artykułów
04.04.2025

Julia Garner wystąpiła w kampanii Gucci „The Art of Silk”

04.04.2025
Julia Garner w kampanii Gucci „The Art of Silk” / Fot. Steven Meisel

Gucci rozpoczyna kampanię „The Art of Silk” zestawiającą tradycję włoskiego rzemiosła z nowoczesnymi interpretacjami motywów charakterystycznych dla marki jedwabnych chust. Twarzą kolekcji została aktorka Julia Garner, którą w obiektywie uchwycił Steven Meisel. 

Historia Gucci i jedwabiu sięga lat 50. ubiegłego wieku, kiedy to marka po raz pierwszy zaczęła eksperymentować z tą szlachetną tkaniną. Już wtedy na apaszkach pojawiały się wzory inspirowane klasycznymi akcesoriami brandu, podkreślając jego rzemieślnicze korzenie. Przełom nastąpił w 1958 roku, gdy marka nawiązała współpracę z renomowanym producentem jedwabiu z Como we Włoszech. Tak powstała apaszka Tolda di Nave utrzymana w marynistycznej stylistyce. Aksamitny dodatek rozsławił ilustrator Vittorio Accornero de Testa, tworząc prawie osiemdziesiąt projektów, do dziś uważanych za jedne z najbardziej rozpoznawalnych jedwabnych wzorów na świecie.

Jedwabna chusta Gucci z katalogu 1977 roku / Fot. Materiały prasowe

W kolekcjach jedwabnych chust Gucci przez lata przewijało się pięć kluczowych motywów

W kolekcjach Gucci przez lata przewijało się pięć kluczowych motywów – flora, kwiatowy wzór stworzony w 1966 roku dla księżnej Grace z Monako, fauna – od lat 70. na apaszkach, krawatach i ubraniach marki pojawiały się lwy, ptaki i motyle, monogram GG, wspomniane już motywy marynistyczne oraz wzory inspirowane sprzętem jeździeckim, od dekad zdobiące nie tylko jedwabie, ale i galanterię oraz biżuterię marki.

Julia Garner w kampanii Gucci „The Art of Silk” / Fot. Steven Meisel

Twarzą kampanii „Keep It Gucci: The Art of Silk” została Julia Garner

Do kampanii „Keep It Gucci: The Art of Silk” zaproszono dziewięciu międzynarodowych artystów. W ramach projektu 90 x 90, nawiązującego do wymiarów ikonicznej apaszki marki, mieli zreinterpretować klasyczne motywy. Wśród twórców znaleźli się Robert Barry, Everett Glenn, Sara Leghissa, Currynew, Jonny Niesche, Gio Pastori, Walter Petrone, Yu Cai i Inji Seo. Twarzą kolekcji została Julia Garner, która w obiektywie legendarnego fotografa Stevena Meisela prezentuje jedwab w zmysłowej grze ruchu, światła i cieni. Kampania nie tylko celebruje bogate dziedzictwo Gucci, ale także otwiera nowy rozdział w historii jedwabnych apaszek włoskiego domu mody.

Aleksandra Kupras
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Julia Garner wystąpiła w kampanii Gucci „The Art of Silk”
Proszę czekać..
Zamknij