Kojarzy się z zaufaniem, niezawodnością i nadzieją na przyszłość. – Odcień Classic Blue ma niezwykły wpływ na naszą psychikę. Uspokaja, koi, wycisza – tłumaczy tegoroczny wybór Leatrice Eiseman z Pantone Color Institute.
– W naszych niespokojnych czasach szukamy ukojenia – mówi Leatrice Eiseman z Pantone Color Institute, tłumacząc wybór Classic Blue na odcień roku 2020. To barwa zdecydowanie bardziej stonowana niż Living Coral z 2019 roku czy jego poprzednik, Ultra Violet. Kojarzy się z nocnym niebem, klasyczną elegancją, niezawodnością munduru.
Granat ma być kolorem, który wprowadzi nas w nową erę, dając nadzieję na jaśniejszą przyszłość. Eiseman podkreśla, że coraz więcej projektów w tym odcieniu tworzą branże technologiczne i samochodowe. Nieprzypadkowo Classic Blue jest tak często stosowany w logotypach, np. Facebooka. Psychologowie twierdzą, że budzi zaufanie, buduje lojalność, sprawia wrażenie odpowiedzialnego. Dietetycy polecają natomiast niebieskie jedzenie, takie jak jagody, bogate w antocyjany, które działają detoksykująco i przeciwzapalnie.
Moda też wykorzystuje kojącą moc granatu. Odcień ten znalazł się na liście najmodniejszych kolorów sezonu wiosna-lato 2020, obok Flame Scarlet i Saffron. Ubrania w tonie Classic Blue chętnie nosi najbardziej wpływowa osobowość mody, Meghan Markle.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.