Ed Razek był odpowiedzialny za organizację pokazów Victoria’s Secret i kierował całą strategią marki. Rok temu mówił, że na wybiegach marki nie ma miejsca dla transseksualnych modelek. Dziś w kampanii marki występuje Valentina Sampaio.
Zaledwie tydzień po doniesieniach, że tegoroczny pokaz Victoria’s Secret się nie odbędzie, Ed Razek, wieloletni dyrektor marketingu marki, zrezygnował ze stanowiska. To on od 1995 roku organizował słynne pokazy i był odpowiedzialny za wyidealizowany i jednolity obraz Aniołków, który od kilku lat jest krytykowany za uprzedmiotowienie oraz nadmierną seksualizację modelek.
W ubiegłym roku Razek wywołał medialną burzę, mówiąc w wywiadzie dla amerykańskiego "Vogue'a", że w gronie Aniołków nie ma miejsca dla osób transseksualnych i modelek plus size, bo „pokaz Victoria’s Secret to fantazja”. Dwa dni później Razek przeprosił, ale nie zrezygnował ze stanowiska, mimo że wiele osób nawoływało do jego zwolnienia. Sprawa odbiła się na kondycji marki, która zmaga się z kryzysem wizerunkowym i finansowym. Tylko w tym roku Victoria’s Secret zamknęło ponad 50 sklepów.
Razek ma ustąpić ze stanowiska dyrektora marketingu jeszcze w sierpniu. Informacja o jego odejściu pojawiła się tego samego dnia co doniesienia, że w kampanii Victoria’s Secret (linii Pink) wystąpi transseksualna modelka Valentina Sampaio.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.