Okulary Gigi Studios: Wyraziste, wyrafinowane, wyjątkowe
Rodzinna marka Gigi Studios z Barcelony, wzorem najznamienitszych domów mody, łączy nowoczesny design z szacunkiem do rzemiosła. – Naszą siłą jest też hiszpańska lekkość – mówi prezeska zarządu i dyrektorka kreatywna Patricia Ramo. Okulary zaprojektowane przez jej zespół można kupić w Spark Eye Concept Store na warszawskiej Nowej Woli oraz w 200 salonach optycznych w całej Polsce.
W Spark Eye Concept Store na warszawskiej Nowej Woli każda para okularów jest wyjątkowa, począwszy od tej największej. Klientów butiku wita ogromny neon w kształcie oprawek. Wnętrze nawiązujące do klimatu mid-century zdobią kolorowe mozaiki i pastelowe barwy. Modny wystrój, szeroka oferta okularów przeciwsłonecznych i pewna ręka, z jaką salon prowadzą właściciele, skłoniła Patricię Ramo z Gigi Studios do podjęcia stałej współpracy z warszawskim miejscem. Właścicielem wyjątkowego miejsca jest Tomasz Urban, wyłączny dystrybutor marki w Polsce i właściciel firmy Scorpion Eyewear.
Prezeska zarządu barcelońskiej marki rodzinnej pieczołowicie dobiera swój zespół. Wśród kilkuset pracowników dużą część stanowią młode kobiety, takie jak ich szefowa. – Wciąż myślę o tym, jak ulepszyć działanie firmy – mówi Ramo, która nie planowała pracy w rodzinnym biznesie. Chciała zajmować się projektowaniem, ale gdy zmarł jej dziadek, postanowiła przejąć po nim schedę. W tajniki działania firmy od najmłodszych lat wprowadzał ją ojciec, Luis, który zarządzał firmą od początku lat 80. minionego wieku. – Każde wakacje spędzałam, przyglądając się pracy taty – wspomina Patricia. Jej dziadek Fulgencio założył fabrykę oprawek w latach 60. XX wieku. Patricia pełni funkcję prezeski zarządu od 2015 r. Pod jej rządami Gigi Studios podbiło kolejne rynki – dziś okulary katalońskiej firmy można kupić w 45 krajach świata.
Sukces Gigi Studios zawdzięcza wyjątkowemu połączeniu tradycji z nowoczesnością. Tak, jak za czasów jej dziadka i taty, Patricia dba, by każda para okularów przeciwsłonecznych sygnowanych jej marką przechodziła ekspercką kontrolę. Żaden przedmiot nie opuści linii produkcyjnej bez spełnienia surowych wymogów. Tworzenie oprawek zajmuje sporo czasu – proces podzielony jest na 100 etapów. Chociaż Gigi Studios korzysta z nowoczesnych materiałów z Włoch, Niemiec i Japonii, najważniejsza pozostaje wierność tradycyjnemu rzemiosłu. Okulary są wykonywane ręcznie przez doświadczonych rzemieślników optyki.
Odświeżany co sezon design wzbudza zachwyt rzeźbiarskimi formami. – Bawimy się rozmiarem, sięgamy po estetykę retro, projektujemy odważnie – mówi Patricia. Sama uwielbia eklektyczny styl – na co dzień ubiera się elegancko, a w wakacje można ją najczęściej zobaczyć w sukience boho. Niezbędnym dodatkiem do jej looku są oczywiście okulary, w tym sezonie odrobinę przeskalowane, w klimacie retro.
Takie też są okulary z linii Vanguard, odpowiadającej na trendy, awangardowej i odważnej. Znalazły się w niej oprawki o geometrycznych kształtach, przeskalowanych fasonach, łączące wyrazistą formę z lekkością wykonania. Icons to linia klasyków – oprawek, które nigdy nie wychodzą z mody, ale co sezon odświeżanych. Eksperymenty to domena linii Lab, w której wykorzystuje się najnowocześniejsze materiały.
Klasyka miesza się z awangardą także w męskiej odsłonie. Obok regularnej kolekcji pojawia się także oferta dla nastolatków. W skład kolekcji Teens wchodzą modele o mniejszym rozmiarze. W tym sezonie uzupełniono ją o osiem kolejnych modeli – pięć wykonanych z acetatu i trzech ze stali nierdzewnej. Model Aixa ma koci kształt, Gretel przypomina muchy z lat 70., a Lulu to okrągłe oprawki jak ze swingującego Londynu.
Motywem przewodnim kampanii na aktualny sezon jest hasło „As Far As I Can See” zachęcające do patrzenia tam, gdzie wzrok nie sięga, mierzenia z wysoka, pójścia pod prąd. Gigi Studios zachęca do marzeń, spontaniczności, zabawy. Wszystkie oprawki tej marki są pełne życia, oryginalne i nieszablonowe.
Na sezon wiosna-lato 2022 przygotowano także kapsułową kolekcję Legacy. Trzy modele wykonane z włoskiego acetatu łączy ozdobny łańcuch na przedniej części zausznika. Premierę kolekcji zorganizowano w Atenach, by podkreślić antyczne inspiracje stojące za projektami.
Kampania powstała oczywiście w Katalonii. Zdjęcia Davida Gomeza ukazują piękno regionu, z którego pochodzi rodzinna firma. W modelach z najnowszej kolekcji zobaczymy z pewnością sławne fanki marki: Emmę Roberts, Jessicę Biel czy Charlize Theron. Patricia nie ma jednak zamiaru się zatrzymywać. Pracuje właśnie nad amerykańską odsłoną rodzinnej marki – Miami. Za kilka lat Gigi Studios ma stać się wiodącym graczem na rynku.
Najnowszą kolekcję zaprezentowano w Polsce podczas GIGI Studios Warsaw Eyeshow 2022. Patricia Ramo powitała w Spark Eye Concept Store dziennikarzy, influencerów i gwiazdy. Podobne spotkania odbyły się we współpracy z partnerami konceptów optycznych: Optyk Brożek w Krakowie, Optyka Rosiewicz w Bielsku–Białej i OS15 w Gdańsku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.
Wczytaj więcej