
Jak design czerpie inspirację z muzyki? Oglądamy nowy serwis Hermès En Contrepoint, który miał premierę podczas mediolańskiego tygodnia designu.
33-częściowy serwis stołowy z białej porcelany kaolinowej został udekorowany barwnymi, geometrycznymi szlaczkami. Lekki i finezyjny – właśnie taki efekt chcieli uzyskać Charlotte Macaux Perelman i Alexis Fabry, dyrektorzy artystyczni Hermès Maison.

Od ciepłej żółci i pomarańczu, przez pastelowy fiolet, aż po eleganckie zielenie. Ta paleta jest świetlista i pogodna, na pierwszy rzut oka rozpoznawalna dla marki Hermès. Geometryczne i rytmiczne motywy, bazujące na trzydziestu harmonijnie łączących się ze sobą odcieniach, to projekty Nigela Peake. Każdy z 33 elementów kolekcji – od talerzyka, przez porcelanową łyżeczkę, aż po imbryk – ma swój indywidualny motyw szlaczka. Razem w nakryciu stołu łączą się w otwartą kompozycją, która żyje, zmieniając się razem z układem nakryć. Podczas uroczystej kolacji czy obiadu spontanicznie ewoluuje w czasie. Ten efekt twórcy wywodzą z muzycznego kontrapunktu – techniki kompozytorskiej łączącej niezależne melodie, by stworzyć nową, unikalną jakość, która zaskakuje odbiorcę.

Zaloguj się, aby zostawić komentarz.