Szwedzka marka wychodzi z założenia, że sen bezpośrednio wpływa na nasze samopoczucie i sposób funkcjonowania. Powołując się na badania, dowodzi, że bagatelizowana przez wielu sfera życia oddziaływuje na poziom agresji, a nawet płodność.
W tym roku, nie znajdziemy go w skrzynce pocztowej. Żeby zdobyć nowy katalog Ikea trzeba złożyć zamówienie, a egzemplarz odebrać w sklepie albo punkcie dystrybucji w centrum miasta. To sposób na ograniczenie nadprodukcji i przejaw troski o środowisko, ale w samym liczącym prawie 300 stron zeszycie nowości jest znacznie więcej.
Tematem przewodnim katalogu jest jakość snu. Tym razem okładka nie przedstawia modnie i funkcjonalnie urządzonego wnętrza, tylko kadr łózka zasłanego miękką białą pościelą.To luźne nawiązanie do słynnego zdjęcia Yoko Ono i Johna Lennona z 1969 roku, którym świeżo poślubiona wykorzystała moment sławy i zamanifestowała, że nadrzędną wartością jest pokój na świecie.
Ikea wychodzi z założenia, że sen bezpośrednio wpływa na samopoczucie i sposób funkcjonowania, powołując się na badania dowodzi, że tak bagatelizowana sfera życia oddziaływuje na poziom agresji, czy płodność.
Jak więc należy o siebie zadbać?
Pierwszym krokiem może być wymiana pościeli - eksperci Ikea rekomendują profilowane poduszki z elastycznej gąbki, i przewiewne poszwy z miękkiej i ekologicznej bawełny. Jednak prawdziwą rewolucją może okazać się nowe spojrzenie na sypialnie. Jak przekonują projektanci marki, najbardziej intymne pomieszczenie w domu. Dopuszczamy do niego tylko najbliższych, a w związku z tym powinniśmy traktować je jak odbicie naszej osobowości, na pierwszym miejscu stawiając gust, a nie funkcjonalność - nie trzeba bać się, że łóżko będzie duże i zdominuje przestrzeń, lepiej zastanowić się, jak wykorzystać w nim kolor, jak zainstalowac światło, czy podręczną półkę na książki, tak by sypialnia stała się prawdziwą oazą spokoju i miejscem do relaksu.
Kolejną innowacją katalogu Ikea jest lokalny rys. Przy pracy aranżacjami wnętrz marka zaprosiła do współpracy architektów pracujących w różnych krajach - m.in. Chinach, Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii i Polsce. Dzięki temu Polski czytelnik może poczuć specyfikę znanych sobie wnętrz a jednocześnie zainspirować się rozwiązaniami charakterystycznymi dla innych kultur i modeli życia. Bo Ikea przygotowała swoje sugestie urządzania wnętrz dla różnych odbiorców - modelowej rodziny 2+2 do której wprowadza się babcia, paczki studentów, czy świeżo upieczonej emerytki.
W kontekście tak świadomego planowania do którego mobilizuje nas Ikea, sezonowe trendy wydają się już tylko wisienką na torcie. A tej jesieni modne są kolory - intensywne i przenikające się od granatu, przez błękit, fiolet aż do soczysta magentę - niosa energię i motywują do działania a inspirację czerpią z natury - wystarczy wyobrazić sobie opalizujący pancerz żuka - przekonują projektanci.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.