Indywidualizm jest w modzie. Oryginalna kampania Zalando
Hanne Gaby Odiele, Beth Ditto, Alexandra Wester oraz Sonia Ben Ammar to gwiazdy ostatniej kampanii reklamowej marki Zalando, zorganizowanej pod hasłem: „Ja. Bez ograniczeń”. Ambasadorki akcji eksponującej znaczenie osobistych wyborów, nie tylko tych związanych z wyglądem, na co dzień udowadniają, że w branży mody jest miejsce na indywidualizm.
Indywidualizm, charyzma, nieograniczone niczym wyrażanie siebie. Marki mody coraz częściej zwracają się w stronę wyrazistych postaci, które nie tylko mają swój styl, ale też mają coś do powiedzenia. Belgijska modelka i aktywistka, światowej sławy wokalistka i kompozytorka, niemiecka lekkoatletka oraz francuska piosenkarka – marka Zalando w swojej najnowszej kampanii promuje samoakceptację, dzięki zaproszonym do współpracy niezwykłym kobietom. Hanne Gaby Odiele, Beth Ditto, Alexandra Wester oraz Sonia Ben Ammar zachęcają kobiety z całej Europy, żeby nie bały się walczyć o niezależność.
Hanne Gaby Odiele to modelka, która pojawiła się na wybiegach największych domów mody, takich jak Chanel, Givenchy czy Prada. Była także gwiazdą kampanii Mulberry, Balenciagi oraz Versace. Jest ulubienicą fotografów mody ulicznej, którzy uwielbiają jej eklektyczny styl, który – jak sama mówi – jest „bez reguł, zależny od chwili”. O modelce zrobiło się głośno jakiś czas temu, kiedy podczas wywiadu przyznała, że jest osobą interseksualną. Hanne otwarcie mówi, że chce przełamać tabu dotyczące tego tematu i edukować społeczeństwo. Sama w dzieciństwie musiała przejść poważną operację i znosić wizyty lekarskie, które dla małej dziewczynki były przerażającym doświadczeniem. Ma nadzieję, że jej otwartość uchroni inne dzieci przed podobnym losem. Modelka jest nieposkromioną indywidualistką, która nie czuje potrzeby dostosowywania się do norm: – Akceptacja mojej interseksualności pomogła mi odnaleźć mój indywidualny styl.
Kolejną postacią, która zachwyca swoją osobowością i nieodpartym urokiem, zarówno na scenie, jak i poza nią, jest Beth Ditto. Gwiazda jest bezkompromisowa i szczera do bólu. W 2017 roku, po kilkunastu latach spędzonych w zespole Gossip, rozpoczęła karierę solową. Przy okazji promocji swojej płyty mówiła o sobie: „gruba, homoseksualna feministka”. Beth jest inspiracją dla milionów kobiet na świecie, które zmagają się z brakiem samoakceptacji. Wielokrotnie powtarzała, że nie ma problemu ze swoją wagą i je wszystko, na co ma tylko ochotę: – Moim zdaniem pewność siebie i radość, kiedy jest się niestandardowych rozmiarów, to źródło ogromnej energii. Piosenkarka idzie o krok dalej i walczy z panującym w show-biznesie trendem na anorektyczny, niezdrowy wygląd. W lutym 2009 roku gościła nago na okładce magazynu „Love”, pozując w pin-upowej pozie. Nie ukrywa, że styl jest dla niej wszystkim: – Na scenie czy poza nią jestem praktycznie tak samo szalona, choć może poza sceną noszę mniej cekinów.
Alexandra Wester, to urodzona w Gambii niemiecka lekkoatletka, która specjalizuje się w skoku w dal. Otwarta, pełna życia sportsmenka podkreśla, że swoboda wyboru jest dla niej bardzo ważna – nie tylko w modzie, ale w każdej dziedzinie życia. Kiedy nie ćwiczy, Alexandra preferuje kobiece stroje i obowiązkowo wysokie obcasy. Sportowe ubrania stanowią podstawę jej pracy, dlatego – kiedy tylko może – stara się wyglądać oszałamiająco. Stylizacja musi jednak oddawać jej osobność. Jest towarzyska, dlatego woli nosić jasne kolory oraz zawsze uzupełnia swój strój afrykańskim dodatkiem, takim jak kolczyki czy bransoletka. Przez trzy lata mieszkała w Gambii i na każdym kroku podkreśla swoje afrykańskie dziedzictwo. Lekkoatletka zachęca kobiety do zdrowego stylu życiu i do pracy nad ciałem, ale nie dlatego, że branża mody podsuwa nam pewne wzorce, które według niej są niewłaściwe. – Zróbcie to z miłości do siebie – przekonuje.
Ostatnią i najmłodszą bohaterką nowej kampanii Zalando jest Sonia Ben Ammar, która żyje między Paryżem a Los Angeles. Francuska piosenkarka, modelka i aktorka uparcie zmierza do celu w każdej dziedzinie życia. Mogliśmy ją podziwiać w kampanii Dolce & Gabbana oraz Miu Miu na sezon wiosna-lato 2017, a także na łamach „Vogue Mexico”, włoskiego wydania „Vanity Fair” czy magazynu „Love”. W 2013 roku wystąpiła we francuskim filmie Jappeloup oraz zadebiutowała na francuskim Broadway’u rolą w musicalu 1789: Les Amants de las Bastille. Jej profil na Instagramie śledzi ponad pół miliona obserwatorów. Sonia, która jest wzorem dla wielu dziewczyn z pokolenia Z na całym świecie, podkreśla swoje więzi z kulturą arabską i to, że moda jest dla niej „formą ekspresji, która w nieskończoność́ ewoluuje.”
Kampania „Ja. Bez ograniczeń” to hołd złożony kobiecości. Ambasadorki Zalando przekonują, że niezależnie od tego, jaki rozmiar nosimy, jakiej orientacji seksualnej jesteśmy, jak interpretujemy piękno – mamy prawo czuć się dobrze ze sobą: – Ludzie mogą myśleć, co im się podoba. Najbardziej liczy się to, co ty sądzisz na swój własny temat – mówi Beth Ditto.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.