Święta w bajkowym klimacie
Inspiracją dla tegorocznej kampanii marki jubilerskiej Apart na gwiazdkę były przestrzenne kartki świąteczne sprzed lat. Na podstawie rysunków ilustratora Igora Kubika powstała scenografia zdjęć i filmu z udziałem ambasadorek – Małgorzaty Sochy, Anny Lewandowskiej i Julii Wieniawy.
W świątecznej kampanii marki jubilerskiej Apart Małgorzata Socha przenosi się do zaśnieżonej metropolii rozświetlonej tysiącem lampek, ulicznymi latarniami i witrynami sklepowymi. Na swojej drodze spotyka zakochanych, zabieganych przechodniów i… św. Mikołaja. Anna Lewandowska Gwiazdkę spędza z rodziną w domowym zaciszu z płonącym kominkiem, wielką choinką i górą prezentów. Julia Wieniawa na ten najpiękniejszy czas w roku wyjeżdża w góry, by zaszyć się z najbliższymi w chatce na odludziu.
Biżuteria Apart na święta
Film i zdjęcia Marcina Tyszki ukazują ambasadorki marki prezentujące diamenty z kolekcji Perfect Illusion, Vintage oraz nowej linii premium. W tej ostatniej nowością są ekskluzywne złote pierścionki z diamentami o różnych szlifach, w których centralny kamień ma masę minimum 1 karata. Diamenty łączą się w kolekcjach Apart też z innymi kamieniami szlachetnymi: szafirami, tanzanitami, szmaragdami, topazami, ametystami i cytrynami. W ofercie świątecznej nie mogło zabraknąć ponadczasowych pereł, które kojarzą się z Audrey Hepburn w „Śniadaniu u Tiffany’ego”. Pod choinką najbliższe nam kobiety – matki, córki i przyjaciółki – chętnie znajdą również nowoczesną biżuterię Apart: kolczyki koła, naszyjniki z motywem księżyca czy też urocze zawieszki z kolekcji Beads oraz Charms.
Igor Kubik: Współtwórca kampanii Apart
Gwiazdkowa kampania nie mogłaby powstać bez Igora Kubika. Polski ilustrator, który zyskuje sławę na świecie, tworzy scenografię inspirowaną kartkami świątecznymi sprzed lat. Na papier przeniósł dziecięce marzenia o ośnieżonych choinkach, saniach św. Mikołaja i rodzinnym cieple. Wszystko utrzymane w pastelowej kolorystyce, rysowane miękką kreską, pełne uroczych detali. Rysunki Kubika są eleganckie, odrobinę sentymentalne, przywołują wspomnienia z dawnych lat. To nie przypadek, że Kubik połączył siły z marką Apart, która już od ponad 40 lat tworzy ulubioną biżuterię Polek.
Jak powstała niezwykła scenografia, która ożywa w filmie z ambasadorkami Apart? Igor najpierw za pomocą tuszu i kredek wyczarował baśniowy świat, potem przeniósł rysunki do programu graficznego, by następnie uczynić je przestrzennymi. W trójwymiarze mogły pełnić rolę kartek, a w końcu makiet niezbędnych do zbudowania tła do filmu. – Niemal każdą pracę zaczynam od wykonania rysunku. Lubię tworzyć w tradycyjnych technikach, ponieważ daje mi to poczucie sprawczości, które nie zawsze mogę odczuć w pracy przed komputerem. Tusz uważam za bardzo wdzięczne medium do kreowania miękkich światów, tak jak miało to miejsce przypadku scenerii do tej kampanii – mówi Kubik o procesie twórczym. – Wszystko zaczęło się od trzech szkicowych koncepcji zaaranżowania każdej scenerii. Gdy każda z propozycji zyskała już zgodę na realizację, zacząłem przygotowywać kolorowe sceny z uwzględnieniem poszczególnych planów scenografii. Cały proces był dość dynamiczny, ponieważ zanim skończyłem daną scenę, ta już zaczynała powstawać w formie wielkoformatowej dekoracji. Gdy elementy były skończone, razem z osobami zaangażowanymi w proces produkcji dokonywaliśmy ostatnich poprawek – dodaje na temat współpracy z marką Apart.
Igor Kubik: Wschodząca gwiazda polskiej ilustracji
Absolwent ASP pracował już dla wiodących polskich magazynów, w tym „Vogue Polska”. Tworzył także dla „Przekroju” i marek takich jak Mood Scent Bar, Campari czy Raffles Hotel Europejski. Jego ilustracje wyróżniają się żywymi barwami, dowcipnymi akcentami i klimatem retro. Inspirują go znaki zodiaku, architektura i jazz. Urodzony w 1992 roku Kubik, warszawską ASP ukończył w 2017 roku w Pracowni Ilustracji pod okiem Grażki Lange i Moniki Hanulak. Zdobył nagrody, takie jak Polish Graphic Design Awards w 2018 i 2020 roku oraz Klubu Twórców Reklamy KTR w 2019 roku. W latach 2018–2020 był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. – W swoich rysunkach staram się w zwyczajnych sytuacjach uchwycić coś, co nada tej codzienności wyjątkowy status. Sądzę, że podstawą jest tu obserwacja i bycie uważnym. Czasem drobne, sprawiające wrażenie nieistotnych szczegóły, przełożone na papier potrafią urealnić całą scenę i sprawić, że odbiorca będzie w stanie się do niej przenieść – mówi Kubik.
Wraz z premierą kampanii Apart ogłasza świąteczny konkurs „Życzymy sobie”. Do wygrania jedna z trzech głównych nagród o wartości 2 tys. złotych lub jedno z 50 wyróżnień. Szczegóły konkursu na stronie apart.pl.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.