Znaleziono 0 artykułów
25.08.2022

Kampania „Exquisite” Gucci: Magia kina

25.08.2022
Fot. Mert & Marcus

W najnowszej kampanii Gucci „Exquisite” dyrektor kreatywny włoskiego domu mody Alessandro Michele składa hołd kinematografii, w szczególności twórczości Stanleya Kubricka. Modelki i modele, prezentując elementy kolekcji na jesień–zimę 2022, pozują na zdjęciach inspirowanych kadrami z kultowych filmów reżysera.

Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, od zawsze fascynuje się kinem. Kampanią „Exquisite” składa hołd ulubionemu reżyserowi, Stanleyowi Kubrickowi, autorowi takich klasyków jak: „2001: Odyseja kosmiczna”, „Mechaniczna pomarańcza”, „Lśnienie”, „Barry Lyndon” czy „Oczy szeroko zamknięte”. I właśnie do tych tytułów nawiązuje kampania – modele i modele wyglądają, jakby weszli na plan kultowych filmów.

 

Sukienka adidas traci status odzieży sportowej, by stać się wiktoriańskim kostiumem i pojawić się jako nowy element w dramacie „Barry Lyndon”. Kreacja zaprojektowana przez Laurę Whitcomb, w której Madonna w 1993 roku pojawiła się na premierze „Bezsenności w Seattle” (tę stylizację Madonny odtworzył jej syn David Banda w czerwcu 2022 roku), wpisuje się w sceny „Lśnienia”. Mrok i tajemniczość rytuałów z „Oczu szeroko zamkniętych” stanowi tło dla współczesnej wenus w futrze. Buty w stylu lat 90. nabierają nowych znaczeń dzięki kadrom inspirowanym scenami z „Mechanicznej pomarańczy”, podobnie jak wieczorowa suknia zaprezentowana w dystopijnej przestrzeni z filmu „2001: Odyseja kosmiczna”. W kolekcji „Exquisite” mieszają się plany i doświadczenia, a przeszłość przechodzi w teraźniejszość.

Dyrektor kreatywny: Alessandro Michele
Dyrektor artystyczny: Christopher Simmonds
Zdjęcia i reżyseria: Mert & Marcus
Makijaż: Thomas De Kluyver
Fryzury: Paul Hanlon

Aleksandra Kupras
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Kampania „Exquisite” Gucci: Magia kina
Proszę czekać..
Zamknij