Uniqlo i Jonathan Anderson prezentują kolejną odsłonę współpracy. Brytyjski projektant, który oprócz prowadzenia autorskiej marki, pełni też funkcję dyrektora kreatywnego Loewe, kilka dni temu pojawił się na liście 100 najbardziej wpływowych osób na świecie magazynu „Time”. W nowej kolekcji dla Uniqlo składa hołd klasycznej brytyjskiej modzie, celebrując jej uniwersalną prostotę.
„Wielcy projektanci mają w sobie często zbyt dużo powagi – rozumieją ideę ubioru, ale bez zrozumienia osoby, która będzie go nosić, a luksus postrzegają jako coś oderwanego od rzeczywistości”, napisał Luca Guadagnino w magazynie „Time”, który umieścił Jonathana Andersona na liście 100 najbardziej wpływowych osób na świecie. „Kocham w Jonathanie to że twardo stąpa po ziemi, rozumie bliskość relacji między modą a ludźmi”, dodawał reżyser. Brytyjski projektant inspiracji do swojej pracy – dla autorskiej marki JW Anderson, domu mody Loewe, czy Uniqlo – często szuka w niuansach codzienności. Na otaczającą go rzeczywistość patrzy z empatią i wrażliwością. Jest ciekaw relacji międzyludzkich, a socjologiczne wnioski często tłumaczy na język mody, która w jego rękach zyskuje awangardowe i pełne poczucia humoru oblicze.
Jonathan Anderson w kolekcji dla Uniqlo wziął na warsztat brytyjską klasykę z lat 40. i 60. XX wieku.
Inspiracji do wiosenno-letniej kolekcji stworzonej we współpracy z Uniqlo także szukał w bliskim otoczeniu. Na warsztat wziął brytyjską klasykę, szczególnie z lat 40. i 60. XX wieku. Pochylił się nad ideą ubioru praktycznego i funkcjonalnego, ponadczasowego, trwałego i uniwersalnego.
W skład kolekcji weszły projekty dla kobiet i mężczyzn. Wśród damskich sylwetek dominują dzianinowe koszulki polo (hit tego sezonu!), spódnice midi, swetry z okrągłym dekoltem oraz proste sukienki w mocnych kolorach, które przypominać mają prace tradycyjnych brytyjskich projektantów mebli. Z kolei do prac twórców tekstyliów nawiązują męskie sprane koszulki z teksturowaną grafiką. Wszystkie stworzono z myślą o zbudowaniu ponadczasowej bazy garderoby, którą można poszerzać o nowe elementy i nosić na różne sposoby.
Kolekcja będzie dostępna od 19 kwietnia w wybranych sklepach Uniqlo oraz na Uniqlo.com.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.