Lata 60. w nowej kolekcji H&M x Richard Allan
Szwedzka sieciówka postanowiła tym razem przenieść klientki do swingującego Londynu lat 60-tych. Kolekcja stworzona we współpracy z marką Richard Allen zachwyca wyrazistymi wzorami i intensywnymi kolorami.
Isabel Marant, Balmain, Lanvin, a już w listopadzie kolekcja zaprojektowana przez Giambattistę Valliego, której pierwsze projekty mogliśmy podziwiać w maju tego roku. Szwedzka marka nieustannie poszukuje ciekawych partnerów do tworzenia kolekcji, nie tylko wśród luksusowych domów mody. Tym razem światło dzienne ujrzały projekty powstałe we współpracy z brytyjską marką Richard Allan, której historia sięga 1962 roku.
Stylowe sukienki w kształcie litery A, plisowane spódnice, eleganckie bluzki, obcisłe spodnie, koszulki, a także akcesoria – kolekcja przyciąga spojrzenia charakterystycznymi printami i abstrakcyjnymi wzorami. Za ich projekt odpowiadał wewnętrzny dział projektowy H&M, bazując na kultowych nadrukach Richarda Allana.
Współczesne projekty z kolekcji nawiązują do swingującego Londynu lat 60-tych. – Wspaniale jest wiedzieć, że wzory projektu mojego ojca zyskają zupełnie nową publiczność. Byłby zachwycony tak jak ja. Wiele jego kolorowych wzorów jest dziś tak samo aktualnych, jak w latach 60. czy 80. XX wieku, a ich reinterpretacja zrobiona prze H&M jest bardzo inspirująca – mówi Cate Allan, dyrektor kreatywna Richarda Allana w Londynie.