Teatry na całym świecie udostępniają swoje spektakle na YouTubie. National Theatre w Londynie dołącza do akcji z „Frankensteinem” i „Antoniuszem i Kleopatrą” w repertuarze. Inscenizacje będą miały premierę w czwartki i będzie można oglądać je przez siedem kolejnych dni.
Teatr Narodowy ogłosił, że ponownie zobaczymy Benedicta Cumberbatcha (znanego jako Sherlock Holmes) we „Frankensteinie”, tym razem w zaciszu domowym. Sztukę wyreżyserował Danny Boyle, znany z oscarowego „Slumdoga. Milionera z ulicy” i „Trainspotting”. Z kolei Ralph Fiennes („Grand Budapest Hotel”) pojawi się w głównej roli w szekspirowskiej tragedii „Antoniusz i Kleopatra”. „Frankensteina” w dwóch wersjach, w jednej z Cumberbatchem, a w drugiej z Jonnym Lee, zobaczymy 30 kwietnia i 1 maja. Fiennes pojawi się na Youtubie u boku Sophie Okonedo, znanej z „Sekretnego życia pszczół” – 7 maja. Obie produkcje będą miały premierę online o godzinie 19.
Inicjatywa „National Theatre at Home” została zapoczątkowana pod koniec marca, w odpowiedzi na pandemię i przymusowe zamknięcia ośrodków kultury, kin i teatrów. Pierwszym spektaklem wyemitowanym w sieci był „One Man, Two Guvnors” autorstwa Richarda Beana. W główną rolę wcielił się komik i gwiazda telewizji James Corden. Sztukę obejrzało 2,5 miliona osób w ciągu siedmiu dni.
Teatr Narodowy w Londynie zorganizował także domowy quiz w każdy ostatni poniedziałek miesiąca. Pojawili się w nim Dame Helen Mirren, znana z „Królowej” i Sir Ian McKellen, znany wszystkim jako Gandalf z „Władców pierścieni” i „Hobbita”. Co więcej, teatr udostępnił swoją kolekcję spektakli studentom i nauczycielom. Zbierając tytuły sprzed ostatnich 10 lat, instytucja dzieli się wiedzą, by podtrzymać edukację w dobie zamknięcia szkół. W zbiorze znalazły się takie pozycje jak „Tramwaj zwany pożądaniem” Tennessee’ego Williamsa czy „Kotka na gorącym blaszanym dachu”. Teatr planuje wypuścić na swoim YouTubie więcej spektakli w nadchodzących tygodniach. Więcej informacji można znaleźć na ich kanałach społecznościowych.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.