Znaleziono 0 artykułów
23.10.2019

LPP stawia na ekologię

23.10.2019
Kampania kolekcji Reserved Re.Design03 (Fot. materiały prasowe)

Eliminacja plastikowych opakowań jednorazowego użytku, zwiększenie udziału kolekcji ekologicznych w marce flagowej oraz zmiejszenie śladu węglowego do 2025 roku to główne założenia nowej strategii zrównoważonego rozwoju polskiego producenta odzieży. – Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek, realizację celów traktuję jako osobiste zobowiązanie – mówi Marek Piechocki.

Moda stanie się branżą bardziej przyjazną środowisku, pod warunkiem że wdroży zmiany na wielu poziomach – od wyboru surowców i dostawców, przez transport i logistykę, aż po sieć sprzedaży. Grupa LPP, do której portfolio należą Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, jest świadoma złożoności tego problemu, czego dowodem jest nowa strategia zrównoważonego rozwoju opracowana na lata 2020-2025. 

W odpowiedzi na wyzwania stojące przed branżą, polski producent odzieży przyjął listę celów, które zobowiązał się zrealizować w ciągu najbliższych pięciu lat. Wśród postanowień znalazła się całkowita eliminacja jednorazowych plastikowych opakowań z całego procesu produkcji. W ubiegłym miesiącu ze sklepów należących do grupy marek na dobre zniknęły już plastikowe torby, a do 2025 roku firma będzie korzystać wyłącznie z plastiku wielokrotnego użytku, poddającego się recyklingowi. 

Kampania kolekcji Reserved Re.Design03 (Fot. Materiały prasowe)

Grupa LPP zobowiązała się również zwiększyć udziały kolekcji ekologicznych we flagowej marce Reserved do 50 proc. Już teraz w ofercie brandu znaleźć można całe kolekcje stworzone z przyjaznych środowisku tkanin, takich jak organiczna bawełna, ekologiczna wiskoza, lyocell czy poliester pochodzący z recyklingu, a także naturalnych materiałów m.in. kaszmiru, jedwabiu, wełny merynosowej i alpaki.

Na liście postanowień znalazł się również zapis, zgodnie z którym do 2022 roku we wszystkich sklepach marek należących do LPP staną punkty zbioru odzieży używanej. Punkty te działają już w kilkudziesięciu salonach Reserved, Mohito i House w całej Polsce, a zebrane ubrania trafiają do osób najbardziej potrzebujących.

Kampania kolekcji Reserved Re.Design03 (Fot. Materiały prasowe)

Firma będzie również dążyć do redukcji emisji dwutlenku węgla o 15 proc., a także pozyskiwać energię zasilającą serwery firmy i sklepy internetowe jedynie ze źródeł odnawialnych. Zapowiada również dalsze inwestycje w nowe technologie (np. ostatnio zakończyła proces wdrażania elektronicznych metek). Nad realizacją postanowień będzie czuwać nowo utworzony Dział Zrównoważonego Rozwoju.

Dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do prowadzenia biznesu – mówi Marek Piechocki, prezes i założyciel LPP. – LPP jest firmą rodzinną. Czujemy więc szczególną odpowiedzialność za przyszłe pokolenia i warunki, w jakich przyjdzie im żyć. Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek, realizację celów zapisanych w naszej strategii zrównoważonego rozwoju traktuję jako osobiste zobowiązanie – dodał.

Julia Właszczuk
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. LPP stawia na ekologię
Proszę czekać..
Zamknij