Eliminacja plastikowych opakowań jednorazowego użytku, zwiększenie udziału kolekcji ekologicznych w marce flagowej oraz zmiejszenie śladu węglowego do 2025 roku to główne założenia nowej strategii zrównoważonego rozwoju polskiego producenta odzieży. – Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek, realizację celów traktuję jako osobiste zobowiązanie – mówi Marek Piechocki.
Moda stanie się branżą bardziej przyjazną środowisku, pod warunkiem że wdroży zmiany na wielu poziomach – od wyboru surowców i dostawców, przez transport i logistykę, aż po sieć sprzedaży. Grupa LPP, do której portfolio należą Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, jest świadoma złożoności tego problemu, czego dowodem jest nowa strategia zrównoważonego rozwoju opracowana na lata 2020-2025.
W odpowiedzi na wyzwania stojące przed branżą, polski producent odzieży przyjął listę celów, które zobowiązał się zrealizować w ciągu najbliższych pięciu lat. Wśród postanowień znalazła się całkowita eliminacja jednorazowych plastikowych opakowań z całego procesu produkcji. W ubiegłym miesiącu ze sklepów należących do grupy marek na dobre zniknęły już plastikowe torby, a do 2025 roku firma będzie korzystać wyłącznie z plastiku wielokrotnego użytku, poddającego się recyklingowi.
Grupa LPP zobowiązała się również zwiększyć udziały kolekcji ekologicznych we flagowej marce Reserved do 50 proc. Już teraz w ofercie brandu znaleźć można całe kolekcje stworzone z przyjaznych środowisku tkanin, takich jak organiczna bawełna, ekologiczna wiskoza, lyocell czy poliester pochodzący z recyklingu, a także naturalnych materiałów m.in. kaszmiru, jedwabiu, wełny merynosowej i alpaki.
Na liście postanowień znalazł się również zapis, zgodnie z którym do 2022 roku we wszystkich sklepach marek należących do LPP staną punkty zbioru odzieży używanej. Punkty te działają już w kilkudziesięciu salonach Reserved, Mohito i House w całej Polsce, a zebrane ubrania trafiają do osób najbardziej potrzebujących.
Firma będzie również dążyć do redukcji emisji dwutlenku węgla o 15 proc., a także pozyskiwać energię zasilającą serwery firmy i sklepy internetowe jedynie ze źródeł odnawialnych. Zapowiada również dalsze inwestycje w nowe technologie (np. ostatnio zakończyła proces wdrażania elektronicznych metek). Nad realizacją postanowień będzie czuwać nowo utworzony Dział Zrównoważonego Rozwoju.
– Dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do prowadzenia biznesu – mówi Marek Piechocki, prezes i założyciel LPP. – LPP jest firmą rodzinną. Czujemy więc szczególną odpowiedzialność za przyszłe pokolenia i warunki, w jakich przyjdzie im żyć. Jako współzałożyciel LPP, prezes, ale także ojciec i dziadek, realizację celów zapisanych w naszej strategii zrównoważonego rozwoju traktuję jako osobiste zobowiązanie – dodał.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.