Podczas kopenhaskiego tygodnia mody Zalando ogłosiło laureata nagrody w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Zwycięzca przygotuje kolekcję we współpracy z platformą.
Z powodu pandemii tegoroczny Copenhagen Fashion Week w całości przeniesiono do strefy wirtualnej. Było to możliwe dzięki Zalando Greenhouse, stronie internetowej, na której prezentowano najnowsze kolekcje projektantów. W wydarzeniu wzięli udział także finaliści Zalando Sustainability Award – House of Dagmar oraz Marimekko.
Członkowie jury (modelka i działaczka na rzecz środowiska, Arizona Muse, CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, CSO w Global Fashion Agenda, Morten Lehman, doradca ds. zrównoważonego rozwoju, Dio Kurazawa, Director of Sustainability w Zalando, Kate Heiny oraz Buying Director Premium & Luxury w Zalando, Lena-Sophie Roeper) dokładnie przeanalizowali strategie zrównoważonego rozwoju każdej z marek. Ostatecznie zadecydowano, że nagrodę finansową w wysokości 20 tys. euro oraz współpracę z platformą przy tworzeniu kolekcji otrzyma House of Dagmar. Na werdykt komisji wpłynęło przede wszystkim stałe zaangażowanie firmy w tworzenie projektów wysokiej jakości przy niskim wpływie na środowisko. Drugiemu finaliście konkursu umożliwiono udostępnienie kolekcji pokazanej na Copenhagen Fashion Week ponad 35 milionom klientów Zalando.
– To kolejny krok na naszej drodze poszukiwania, jak najbardziej zrównoważonych rozwiązań – mówiła Kate Heiny zaraz po wyłonieniu laureata. – Nagroda Zalando Sustainability Award jest dla nas bardzo ważną inicjatywą, ponieważ kontynuujemy nasze starania przy współpracy i wspieraniu marek, aby naprawdę napędzać zmiany i wywierać pozytywny wpływ na ludzi i planetę.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.