Polska moda na wiosnę 2023: Dla ciebie wszystko
Ich design prezentuje światowy poziom, pomysły zaskakują świeżością, a produkcja wspiera lokalnych rzemieślników. Polskie marki modowe od kilku lat z powodzeniem konkurują z tymi z zagranicy. Teraz wyselekcjonowane produkty najciekawszych rodzimych brandów można znaleźć na platformie MODIVO. Co proponują w nowym sezonie?
MMC: Streetwear w eleganckim wydaniu
Ich znak rozpoznawczy? Puchowe kurtki w metalicznych kolorach. Ale MMC Studio, marka stworzona przez Ilonę Majer i Rafała Michalaka, to przede wszystkim nonszalancki miks oversize’u z elegancją. MMC ma na polskim rynku ugruntowaną pozycję, ale teraz, dzięki współpracy z MODIVO, o ich projektach może dowiedzieć się jeszcze więcej fanów mody. W sklepie multibrandu dostępna jest już kolekcja kapsułowa MODIVO x MMC w stylu streetwear. Co w niej króluje? Marynarki w kratę, mini spódnice, t-shity, szerokie spodnie i – oczywiście – bluzy z gigantycznym logo.
Dollina: Kobiecość ponad wszystko
Marynarki jak z męskiej szafy. Ubrania typu basic w urzekających kolorach. Założona przez blogerkę Dorotę Gol marka Dollina ma w kolekcji ubrania wpisujące się w trend na ponadczasową elegancję z nutą współczesności. Kobiece i subtelne formy, szeroka paleta kolorów, a do tego materiały z najwyższej półki. Te rzeczy zostaną w szafie przez cały rok.
La Mania: Po prostu elegancja
La Mania to w polskiej modzie synonim elegancji z najwyższej półki. Perfekcyjnie uszyte projekty, materiały najwyższej jakości i naturalne tkaniny, do tego świeży, nowoczesny design – marka od lat zachwyca połączeniem nonszalancji z klasyką. Na MODIVO znajdziesz ubrania casualowe (m.in. dresy, czapki z daszkiem), basicowe (klasyczne T-shirty i topy) i eleganckie (biała koszula z asymetrycznym dołem, klasyczny płaszcz prochowiec i sukienki typu „body con”), a nawet rzeczy do… domu. Oczywiście w barwach La Manii.
Elementy: Piękno ukryte w prostocie
Transparentne ceny, ekologiczne materiały i minimalistyczny design. Osiem lat temu marka Elementy, pod przewodnictwem Marty Garbińskiej-Włodarczyk oraz Bartosza Ladry, wyznaczyła nowe standardy w polskiej modzie. Jej etycznie produkowane ubrania w stylu casual mają proste i klasyczne kroje nawiązujące do geometrii i stonowaną kolorystykę, w której dominują biel, beż, czerń, granat i butelkowa zieleń. Idealne, by zbudować kapsułową garderobę.
Kaaskas: Fokus na printy
Założona przez Kasię Skórzyńską marka Kaaskas zachwyciła wielbicieli polskiej mody barwnymi chustami i apaszkami z jedwabiu. Zresztą chusty z printami inspirowanymi kolażami, ręcznymi malowidłami oraz geometrycznymi wzorami Kaaskas ma w swoich kolekcjach do dziś. Można je nosić jak turbany – tak jak robiły to gwiazdy kina lat 20. Albo wiązać na głowie jak ikony lat 40. i 50. Założone do trencza i dużych okularów pomogą uzyskać look à la Audrey Hepburn. Klasyka nigdy nie wychodzi z mody.
Mariusz Przybylski: Na każdą okazję
Klasyczne T-shirty. Zmysłowa mała czarna sukienka z asymetrycznym dołem. Żakiet ze smokingowymi klapami. A do tego bluzy z logo marki. Z kolekcji Mariusza Przybylskiego, jednego z najbardziej cenionych polskich projektantów, MODIVO wybrało to, co najciekawsze i najbardziej uniwersalne. Znajdziesz wśród nich rzeczy, które możesz założyć do pracy i na ważne wieczorowe wyjście, na wakacjach w tropikach i w chłodne polskie wieczory. Czy można potrzebować w szafie czegoś więcej?
Undress Code: Nowe spojrzenie na bieliznę
Czy bielizna może świetnie sprawdzać się zarówno pod spodem, jak i na wierzchu? Ta od Undress Code – tak, bo jest piękna, kobieca i zmysłowa. Założona przez Izabelę Godlewską marka konsekwentnie przekonuje Polki, że body, sukienki i braletki nie muszą być nudne, a ich najważniejszymi kryteriami są wygoda i sensualność. Undress Code projektuje, dbając o zrównoważoną modę. Produkty powstają w lokalnych szwalniach, a najwyższej jakości materiały są sprowadzane z Włoch i Francji. Jeśli lubisz, gdy jakość idzie w parze z wygodą i pięknym designem, nie przegap rzeczy z jej kolekcji brandu, które są dostępne na MODIVO.
New Orchard: Modowe trzy w jednym
Czy istnieją buty typu „3 w 1”? Oczywiście, że tak. Znajdziesz je w kolekcji New Orchard. Ta polska marka ma zaledwie (a może aż) jeden rodzaj butów – botki opatrzone wegańskimi tkaninami, ekologiczną pianką EVA, wytwarzaną z odpadów bananowych, i sztucznym futerkiem. Za to mają one aż trzy wysokości cholewki, co daje każdej wielbicielce mody dodatkowe możliwości stylizowania. A ponieważ w botkach New Orchard minimalistyczny design łączy się z wysokimi standardami wykonania (wegański materiał jest najwyższej jakości), kupując je, masz pewność, że nie wpłynie to negatywnie na środowisko.
Balagan: Klasyka na lata
Słynący z wygodnych, prostych i świetnych jakościowo butów i akcesoriów Balagan zasłynął na modowej mapie Polski jako marka, która projektuje ponadczasowe klasyki. Na pierwszym miejscu stawia komfort i funkcjonalność, ale dla jej klientek nie bez znaczenia jest też fakt, że marka promuje świadome zakupy. Bez względu na to, czy polujesz na klasyczne baletki, obsypane brokatem buty typu Mary-Jane, czy na pojemny shopper – możesz mieć pewność, że z tymi rzeczami długo się nie rozstaniesz.
L37: Buty jak z wybiegu
Jeśli szukasz butów zaprojektowanych zgodnie z najnowszymi trendami z wybiegów, ale wykonanych w rodzinnej, polskiej manufakturze, znajdziesz je na MODIVO, wyszukując kolekcję L37. „Lofty”, bo tak utarło się nazywać buty marki, choć zmieniają swoje oblicze co sezon, to nigdy nie są butami na jeden sezon. Kowbojki, botki i szpilki na geometrycznym obcasie są niczym kameleon – co jakiś czas pojawiają się w nowej odsłonie, sprawiając, że trudno się im oprzeć.
Saint Body: Działając na zmysły
Proste formy, stonowana paleta barw i najwyższej jakości tkaniny z certyfikatami GOTS, Eco–Tex i Lenzing. Saint Body chce ubierać kobiety od stóp do głów. Świetnie jej się to udaje, bo w jej kolekcji królują ponadczasowe ubrania, które zawsze warto mieć w szafie. Dzianinowe sukienki i body odmieniane są w nowej kolekcji przez wszystkie przypadki. Jedne są asymetryczne, inne zmysłowo odsłaniają plecy, jeszcze inne mają zaskakujące wycięcia na dekolcie. Na co dzień i na wielkie wyjście wprost idealne.
Holystic: Modowe evergreeny
Lokalnie, naturalnie i na lata – to motto założonej w 2016 roku marki Holystic. Swoje kolekcje szyje w niewielkich dropach, żeby ograniczać nadprodukcję. Podczas tworzenia wybiera wysokiej jakości tkaniny z naturalnymi składami, m.in. szlachetną wełnę jagnięcą, alpakę i kaszmir. Klasyczne płaszcze wiązane w talii, kimonowe sukienki czy też dopasowanie marynarki to modowe evergreeny. Jeśli nie masz ich jeszcze w swojej szafie, najwyższa pora wejść na MODIVO i to zmienić.
RE:SIN: Niezbędny dodatek
Słoneczne czy korekcyjne – piękne i dobrze dopasowane okulary to ważny element każdej stylizacji. Polska marka RE:SIN z sukcesem łączy współczesne trendy z ponadczasową elegancją i troską o środowisko naturalne (wykorzystuje m.in. w pełni biodegradowalne materiały pochodzenia roślinnego). Na MODIVO możesz kupić i klasyczne czarne oprawki, i ekstrawaganckie, np. ręcznie zdobione naturalnym bursztynem. Nigdy nie masz dość pięknych akcesoriów? To świetnie, bo RE:SIN ma w kolekcji także piękne chusty w morskie motywy.
Sotho: Biżuteria z charakterem
Chokery, naszyjniki, pierścionki, kolczyki… Marka Sotho ma wszystko, czego może szukać wielbicielka pięknej biżuterii „made in Poland”. W kolekcji króluje minimalizm, ale można znaleźć również bardziej odważne, okazałe modele. Wszystkie są zgodne z aktualnymi trendami, a jednocześnie zachowują ponadczasowy charakter. Wykonane w srebrze oraz w żółtym i różowym złoceniu, nadają stylizacji niepowtarzalnego stylu.
Krauza: Sztuka minimalizmu
Krótkie serie lub wręcz pojedyncze egzemplarze – biżuteria Krauza to coś dla indywidualistek, które lubią mieć rzeczy absolutnie wyjątkowe. Minimalistyczne, często inspirowane geometrycznymi kształtami kolczyki, nausznice, naszyjniki i bransoletki mają artystyczny sznyt.
I choć na pierwszy rzut oka ich design wygląda na surowy, wszystko zmienia się, gdy je na siebie założysz. W sekundę nadają ton całemu lookowi.
Polska moda rozwija się bardzo dynamicznie. W każdym sezonie powstaje kilkanaście nowych marek, a te, które już są na rynku, prezentują czasem nawet kilkanaście dropów w roku. Jak wybrać to, co najciekawsze? Właśnie tego zadania podjęło się MODIVO. Buyerzy multibrandu dokonali selekcji z gąszczu trendów. Dzięki temu wystarczy kilka kliknięć na stronie MODIVO lub w aplikacji MODIVO, by najmodniejsze produkty na aktualny sezon trafiły do szaf wielbicieli mody. Wybór jest ogromny, bo na MODIVO można znaleźć i najciekawsze projekty znanych polskich marek, jak MMC Studio, Paprocki&Brzozowski, Mariusz Przybylski czy LaMania, i tych młodych, które jak choćby Dollina, obecne są na polskim rynku od niedawna. Dzięki selekcji MODIVO łatwiej jest też znaleźć wymarzone ubrania i dodatki tworzone z poszanowaniem środowiska, takich eko-marek jak Balagan, New Orchard czy Elementy.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.