Program Fun.Tech.Future pomaga wejść pokoleniu Z na rynek pracy
Z badania przeprowadzonego przez MindGenic AI dowiadujemy się, że aż 60 proc. młodych osób w wieku od 12 do 24 lat odczuwa osamotnione, a prawie 40 proc. brakuje poczucia więzi z innymi ludźmi. Ponad połowa młodzieży odczuwa samotność w swoich domach, a 43 proc. przyznaje, że to samo czuje w szkole lub na uczelni. Wchodząc na rynek pracy lub myśląc o swojej przyszłości nie mają poczucia wsparcia i czują się zagubieni. Jednocześnie presja szybkiego sukcesu staje się coraz bardziej przytłaczająca. Chcąc pomóc im w tych wyborach Fundacja Sukces Pisany Szminką już po raz piąty startuje z programem Fun.Tech.Future., adresowanym do młodzieży ze środowisk nieuprzywilejowanych.
– Młodzi mają wiele możliwości zawodowych, z których często nie zdają sobie sprawy. To, czego im brakuje, to wsparcia osób bardziej doświadczonych, pomocy kogoś, kto będzie w stanie ich pokierować i podzielić się wiedzą ekspercką, wskazując praktyczne, nowoczesne narzędzia do realizacji ich talentów i ambicji. Dlatego Fundacja Sukces Pisany Szminką po raz kolejny startuje z programem Fun.Tech.Future. Pragniemy dać szansę młodym ludziom zwłaszcza tym w trudnej sytuacji życiowej czy pochodzącym z obszarów i środowisk nieuprzywilejowanych – mówi Olga Legosz, współzałożycielka Fundacji.
– Rozumiemy, że wchodzenie na rynek pracy może być przytłaczający dla młodych ludzi, a zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych nie należy do zadań najprostszych. Dlatego już po raz piąty wspieramy program Fun.Tech.Future. – zarówno w zakresie finansowym, jak i oferując realne działania: umożliwiamy młodzieży odbycie płatnych staży w wybranych perfumeriach Sephora oraz organizujemy dedykowane warsztaty makijażu, pozwalające przygotować się do spotkania o pracę. Mamy poczucie, że dzięki tego typu akcjom faktycznie pomagamy młodym osobom stawiać pierwsze kroki na rynku zawodowym, ale też realizujemy filozofię piękna Sephora, której jednym z elementów jest niesienie pomocy innym – mówi Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor Marketingu i Asortymentu Sephora w Polsce i Czechach.
Fundacja chce dotrzeć ze swoim programem przede wszystkim do młodzieży opuszczających pieczę zastępczą, domy dziecka, placówki wychowawczo-opiekuńcze, czy pochodzące z rodzin funkcjonujących w bardzo trudnej sytuacji ekonomicznej. Swoje założenia i możliwości wsparcia kierują także do urzędów miast, domów dla usamodzielniających się matek, fundacji czy instytucji, które na co dzień wspierają młodych ludzi z wykluczonych środowisk. Pierwsza edycja programu odbyła się w 2019 roku i została stworzona z myślą o osobach w wieku 18-23 lat, które potrzebują mentoringu i wsparcia w drodze do usamodzielnienia, a także motywacji i wiedzy, by zdobyć kompetencje potrzebne do startu na rynku pracy. W dotychczasowych czterech edycjach Fun.Tech.Future wzięło udział ponad 540 uczestników, a e-book stworzony w ramach zeszłorocznej edycji projektu dotarł do grupy ponad 10 tysięcy osób.
– To dla nas bardzo ważne, że możemy być partnerem programu, który wspiera tak wiele młodych osób. W ramach piątej edycji projektu nasi eksperci wesprą swoją wiedzą uczestników podczas dedykowanych webinarów oraz warsztatów stacjonarnych, co znacznie ułatwi im stawianie pierwszych kroków na rynku pracy – mówi Dorota Kowalewska, Brand Manager SEYSSO.
Do bezpłatnego udziału w programie Fun.Tech.Future. można zgłosić się za pośrednictwem strony Sukcespisanyszminka.pl. Uczestnicy będą mogli skorzystać z webinarów motywacyjno-rozwojowych i warsztatów stacjonarnych z ekspertami, a także będą mieli dostęp do e-booków i poradników zawodowych. Na wybrane osoby czeka możliwość wzięcia udziału w płatnych stażach zawodowych.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.