
Reżyserka Gosia Wdowik, artystka Mirella von Chrupek, piosenkarka Karolina Czarnecka i pisarka Sylwia Chutnik, prawdziwe superbohaterki, zostały ambasadorkami #KIMONO_GIRLS, najnowszej kampanii Hawrot.
Za marką HAWROT stoi polska projektantka Joanna Hawrot, twórczyni artystycznych performansów z pogranicza mody i sztuki, które wyrażają filozofię „From Fashion To Art”. Projekty Hawrot, zachowując funkcjonalność ubrania, są unikatowe niczym dzieła sztuki. W kolekcjach Joanna sięga do orientalnych inspiracji, przenosząc tradycję Azji w przestrzeń europejskiej metropolii. Flagowym modelem marki jest kimono, interpretowane w kontekście ilustracji, malarstwa i nowych technologii. To właśnie kimona stały się kostiumem bohaterek projektu #KIMONO_GIRLS.

#KIMONO_GIRLS jest platformą do dyskusji o kobiecości, wolności i energii życiowej. W ramach projektu powstały sesja zdjęciowa autorstwa Kasi Bielskiej oraz filmowe wywiady poświęcone bohaterkom. Ich fragmenty możemy zobaczyć w będącym częścią kampanii krótkim filmie. Myślą przewodnią #KIMONO_GIRLS są słowa Virginii Woolf: „Może się wydawać, że ubrania to jedynie pusta błahostka, ale mają one dużo ważniejszy cel niż tylko sprawianie, żeby było nam ciepło. One zmieniają to, jak postrzegamy świat i w jaki sposób świat postrzega nas”. Potwierdzają to wyznania bohaterek kampanii. – Codziennie próbuję się ubrać w coś, w czym będę się dobrze czuć ze sobą. To daje mi siłę, jakbym ubierała kostium superbohaterki. Jestem piękna, jestem z siebie dumna, super wyglądam, więc mogę też super poprowadzić spektakl – tłumaczy Gosia Wdowik, reżyserka teatralna. A artystka Mirella von Chrupek przekonuje, że przez strój wyrażamy siebie. – Jednego dnia możemy być ciepłym szczeniaczkiem, leżącym przed kominkiem, a drugiego dnia możemy się totalnie wysuczyć – mówi artystka i dodaje, że najbardziej boi się marazmu, nudy i zasiedzenia.
Joanna Hawrot kolejnym projektem po #SHUNGA_GIRLS – Seksualność bez granic, kontynuuje misję tworzenia przestrzeni dla kobiet takich jak one. – Jedna za wszystkie, wszystkie za jedną – mówi jedna z bohaterek kampanii, piosenkarka Karolina Czarnecka. A pisarka Sylwia Chutnik przekonuje, że nie należy się obawiać swojej kobiecej strony. – Gdy myślę o wysmakowanych, eleganckich rzeczach, to ziewam. Trzeba być bazarową, trzeba być różową, koronkową, brokatową – mówi Chutnik.


Bohaterki #KIMONO_GIRLS tłumaczą, czym jest dla nich kobiecość i jak strój może pomóc nam wydobyć z siebie ukrytą moc. Kampania koresponduje z najnowszą kolekcją HAWROT, „Psycho Pussy”, stworzoną we współpracy z artystą Maurycym Gomulickim. Wchodzące w jej skład kolekcjonerskie kimona są wyrazem fascynacji sztuką op-artu, kobiecością i kulturą rozkoszy. – Kolorowe ubranie podkreśla moją miłość do życia, jest synonimem witalności, manifestacją wolności – tłumaczy Maurycy Gomulicki. Artystyczna kooperacja stanowi kontynuację autorskiej filozofii marki „From Fashion To Art”. Premiera kolekcji odbyła się 11 maja podczas Jazz Art Fashion Festival w warszawskim Centrum Praskim Koneser.
#KIMONO_GIRLS from VoguePolska on Vimeo.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.