Znaleziono 0 artykułów
30.04.2019

Premierowo na Vogue.pl: nowa kampania PAJONK

Michalina Murawska

"To przyjaźń, która stała się miłością". Tak o wyjątkowej relacji Patti Smith i Roberta Mapplethorpe'a mówi Michał Pająk. I inspiruje się nią w swojej najnowszej kolekcji. To minimalizm, czystość formy i zacieranie tradycyjnego rozumienia płci w najlepszej odsłonie. 

Byli przyjaciółmi, kochankami, współpracownikami i, nade wszystko, bratnimi duszami. Patti Smith i Robert Mapplethorpe poznali się w 1967 roku i od razu połączyła ich wyjątkowo głęboka relacja. Ta ostatnia stała się w tym sezonie główną inspiracją Michała Pająka. „Woolgather, Chapter I” to tytuł biografii Smith, ale także pierwsza odsłona kolekcji poświęconej legendarnemu fotografowi oraz jednej z najbardziej charyzmatycznych wokalistek XX wieku.

Pająk mówi, że zainteresowało go przede wszystkim to, jak mocno Mapplethorpe i Smith inspirowali się nazwajem. Motywem przewodnim kolekcji są więc bliźniacze, mocno androgeniczne sylwetki. Wszystkie uszyte z jednej tkaniny - pikowanego jedwabiu lub surowej, naturalnej owczej wełny. Z tej ostatniej wykonano topy - asymetryczne, z kwadratowym dekoltem i na szerokich ramiączkach lub okrągłym wycięciem na środku. Wydziergano je ręcznie na południu Polski, w miejscowości, z której pochodzi projektant. 

 

 

1/9Premierowo na Vogue.pl: nowa kampania PAJONK

  1. Moda
  2. Premiery
  3. Premierowo na Vogue.pl: nowa kampania PAJONK
Proszę czekać..
Zamknij