W miesiącu świadomości raka piersi warto przypomnieć, jak ważne są rutynowe badania, które pomogą najszybciej wykryć i zwalczyć tę chorobę.
Już od 34 lat różowy październik jest miesiącem świadomości raka piersi, najczęstszego w Polsce kobiecego nowotworu złośliwego. Według Krajowego Rejestru Nowotworów 80 proc. nieuleczalnych przypadków jest spowodowanych zbyt późną diagnozą. Dlatego warto rutynowo badać piersi. Rozpoczęta w 1992 roku przez Evelyn H. Lauder akcja, której symbolem jest różowa wstążka, do dzisiaj jest największą inicjatywą filantropijną koncernu kosmetycznego. Estée Lauder zebrała już ponad 79 milionów dolarów na wsparcie globalnej edukacji, usług medycznych oraz badań klinicznych w ramach Fundacji Badań nad Rakiem Piersi (Breast Cancer Research Foundation). Fundacja finansuje ponad 200 naukowców na sześciu kontynentach i w 13 krajach. Co roku firmy należące do koncernu Estée Lauder wypuszczają kolejne kosmetyki z różowej linii Pink Ribbon. Kupując je, wspieramy finansowo walkę z rakiem piersi. W tym roku Clinique oferuje krem Dramatically Different Moisturizing Lotion+, natomiast Bobbi Brown zestaw pomadek Pinks with Purpose, który dostępny będzie od początku października aż do końca marca.
W Polsce działalność podobną do działalności amerykańskiej Fundacji Badań nad Rakiem Piersi prowadzi Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, której celem jest propagowanie wiedzy na temat prewencji raka piersi oraz jego diagnozy, leczenia i rehabilitacji. Organizacja wspiera kobiety dotknięte chorobą emocjonalnie i materialnie. W październiku Federacja będzie na swoim Facebooku publikować praktyczne wskazówki, jak zadbać o piersi i je badać.
We współpracy z Federacją Stowarzyszeń „Amazonki” kosmetyczna firma Avon po raz 12. organizuje akcję Gabinet USG z Różową Wstążką. W ramach Miesiąca Świadomości Raka Piersi umożliwi 10 tysiącom kobiet skorzystanie z bezpłatnych badań USG na terenie całej Polski w celu wykrycia raka piersi. Avon jak co roku przygotowało linię produktów z różową wstążką, z których cały dochód przeznaczony jest na akcję Avon Kontra Rak Piesi. Marka kosmetyczna GLOV przeznaczy na ten cel część dochodów ze swoich różowych rękawic. W różowy październik zaangażuje się też firma Kevin Murphy produkująca kosmetyki do stylizacji i pielęgnacji włosów. Przekaże 1 proc. dochodu z październikowej sprzedaży dla Federacji Stowarzyszeń „Amazonki” na rzecz walki z rakiem piersi. Produkty oznaczone logotypem Pokaż Różową Siłę to linia do mycia włosów ANGEL, linia do stylizacji ANTI.GRAVITY, kuracja BODY.MASS, pianka BODY.BUILDER oraz puder do włosów POWDER.PUFF.
Z rakiem piersi, jak mówiła Evelyn H. Lauder, nie da się walczyć samemu. Październik to dobry czas, by przypomnieć kobietom i mężczyznom, bo ich ten problem też dotyczy, jak ważne są rutynowe badania, które pomogą najszybciej wykryć i zwalczyć tę chorobę. Jednak kupując kosmetyki, można też dołożyć swoją cegiełkę do innego ważnego celu – dzięki kampanii „Dłonie pełne dobra” Mary Kay wesprze podopiecznych Fundacji One Day. Z każdej sprzedanej sztuki Odżywczego Kremu do Rąk Satin Hands® z Masłem Shea równowartość jednego dolara zostanie przeznaczona na kursy zawodowe dla młodzieży opuszczającej domy dziecka. Ta akcja trwa aż do końca roku. Bezterminowo będzie natomiast trwała rozpoczęta niedawno kampania Akcja Laparoskopia, której celem jest propagowanie wiedzy na temat możliwości współczesnej laparoskopii oraz budowanie świadomości, jak wiele zabiegów nie wymaga chirurgicznego otwierania powłok brzusznych. Kampania skierowana jest do kobiet, dlatego że w 90 proc. przypadków chorób kobiecych operacje można przeprowadzić przy wykorzystaniu laparoskopu. Zabiegi te w większości są refundowane przez NFZ, a pacjenci mają prawo domagać się od lekarza pełnej informacji o możliwościach zastosowania laparoskopii. Lekarze mają natomiast prawny obowiązek udzielenia informacji o tej najmniej inwazyjnej i najbezpieczniejszej metodzie leczenia. Warto o tym wiedzieć.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.